Γ.Ντάνος, Ammousa: Για μένα η μπύρα είναι μία μικρή επανάσταση…

Γ.Ντάνος, Ammousa Beer: Για μένα η μπύρα είναι μία μικρή επανάσταση...

Η γνωριμία μας με τους νικητές των 7th Beer Bartender Awards συνεχίζεται. Έτσι, σήμερα σειρά παίρνει ο Γιώργος Ντάνος και η Ammousa.

Ο Γιώργος μας μιλάει για την ενασχόλησή του με την ζυθοποιία, για τη νέα του εμπορική συνεργασία με τη Λουξ Μαρλαφέκας ΑΒΕΕ, για τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που υπάρχουν στη Πάτρα και φυσικά για την πολυβραβευμένη του – και αγαπημένη μου, Ammousa English I.P.A.

Ξεκινώντας θα ήθελα να μας πεις λίγα πράγματα για εσένα καθώς και πως προέκυψε η ενασχόλησή σου με την ζυθοποιία και η δημιουργία της εταιρείας.

Όλα ξεκίνησαν στις αρχές του 2016, όταν τυχαία δοκίμασα φρέσκια μπίρα από μικροζυθοποίο. Εκεί κατάλαβα την διαφορά γεύσης/ποιότητας και συνειδητοποίησα ότι η μπίρα δεν είναι μόνο όπως την ξέραμε και όπως την είχαμε συνηθίσει έως τότε. Κάνοντας μια μικρή έρευνα, κατάλαβα ότι είναι εφικτό να φτιάξεις «σπιτική» μπίρα και ξαφνικά ένα απόγευμα είπα το εξής απλό… «γιατί όχι?» και πήρα την απόφαση να ξεκινήσω να φτιάχνω μπίρα. Πήρα αυτή την απόφαση ενώ δεν ήξερα καν από τι αποτελείται η μπίρα, δεν ήξερα καν ότι έχει νερό. Όμως δεν φοβήθηκα να ασχοληθώ.. δεν φοβήθηκα να ονειρευτώ και να πω «θέλω να φτιάξω την καλύτερη μπίρα του κόσμου».

Κάπως έτσι γεννήθηκε η «AMMOUSA», η οποία δεν είναι απλά μία μπίρα, αλλά είναι η υλοποίηση μιας σκέψης, το αποτέλεσμα μίας προσπάθειας, η πραγματοποίηση ενός ονείρου. Είναι μία επιβεβαίωση και μία επιβράβευση για το τι μπορεί να πετύχει ο καθένας μας (κάπου στο υπόγειο ενός σπιτιού), αν έχει όρεξη για γνώση και όρεξη για δημιουργία. Η μετάβαση από την οικιακή ζυθοποίηση στην επαγγελματική ζυθοποίηση, είναι απλά μία απόφαση. Μία απόφαση που θέλει πολύ σκέψη και σωστές κινήσεις. Στο καταναλωτικό κοινό πρέπει να προσφέρεις κάτι διαφορετικό, πρέπει να προσφέρεις νέες εμπειρίες και γεύσεις. Η μεγαλύτερη όμως δυσκολία είναι η μάθει το καταναλωτικό κοινό ότι υπάρχουν και διαφορετικές μπύρες, γιατί δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει η κατάλληλη παιδεία με αποτέλεσμα η μπίρα να αντιμετωπίζεται λάθος.

Η μπίρα δεν είναι αναψυκτικό και δεν είναι μόνο καλοκαιρινό ποτό, δεν
είναι απλά για να σε ξεδιψάει, αλλά αντιθέτως έχει την δυνατότητα να
σου δίνει απλόχερα μία παλέτα αισθήσεων.

Ποια ήταν τα μέσα που είχατε αρχικά και ποια είναι η διαδικασία μέχρι να απολαύσουμε στο ποτήρι μας μία παγωμένη μπύρα;

Στην αρχή το μόνο που έκανα ήταν να διαβάζω πάρα πολύ ώστε να καταλάβω την όλη διαδικασία της ζυθοποίησης, παραμέτρους που την επηρεάζουν, λάθη που πρέπει να αποφύγω κτλ. Συνήθως η αρχή γίνεται χρησιμοποιώντας «beer kit», δηλαδή έτοιμο μείγμα συμπυκνωμένου γλεύκους, όπου το μόνο που χρειάζεσαι είναι η αραίωση του και η προσθήκη μαγιάς, έτσι θα αποκτήσεις τη γνώση και την αυτοπεποίθηση στην διεργασία της ζύμωσης. Το κόστος για αυτό το ξεκίνημα δεν είναι μεγάλο, με περίπου 100€ μπορείς να φτιάξεις την «δικιά σου μπίρα».

Η διαδικασία αυτή θα σου πάρει περίπου 30min. Μετά θα χρειαστεί μία εβδομάδα για να ζυμώσει και περίπου ένα μήνα για να ωριμάσει. Συνολικά σε 30-40 ημέρες περίπου έχεις έτοιμα 20 λίτρα σπιτικής μπίρας να πιείς. Μετά από 3-4 μήνες άρχιζα να αυτοσχεδιάζω και να «στήνω» το «οικοζυθοποιείο» μου, για να παράγω μπίρα με την μέθοδο «all grain».
Δηλαδή παίρνεις βύνη, λυκίσκους, μαγιά και ότι πρόσθετα επιλέγεις και δημιουργείς την μπίρα όπως εσύ την θέλεις. Εδώ προϋποθέτει να σκεφτείς και να φτιάξεις την συνταγή με τις αναλογίες/ποσότητες των υλικών. Το αποτέλεσμα σχεδόν πάντα είναι καλό και είναι καλύτερο από το προηγούμενο.

Αν είσαι άνθρωπος του «do it yourself» τότε στην οικιακή ζυθοποίηση θα
βρεις ένα εξαιρετικό χόμπι.

Μίλησε μας για τα προϊόντα που παράγεις σήμερα καθώς και για τις πρόσφατες διακρίσεις τους. Σε τι θα έλεγες ότι ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό και ποια η ενδεχόμενη καινοτομία τους;

Αυτή την στιγμή στη παραγωγή είναι η AMMOUSA English I.P.A.
Η AMMOUSA English I.P.A. είναι μία μπίρα με 5,50% αλκοόλ, έχει βαθύ
συννεφώδες χάλκινο χρώμα και έντονα σύνθετη γεύση με αρώματα από εσπεριδοειδή, πεπόνι και καρπούζι. Αρώματα που πλημμυρίζουν ολοκληρωτικά τον ουρανίσκο προκαλώντας μια έντονη γευστική διαδρομή μέσα από άνθη και φρούτα και τελειώνοντας με την ιδανική πικράδα των λυκίσκων. Συνδυάζεται εξαιρετικά με ψητό κρέας και γενικά με αλμυρές ή πικάντικες γεύσεις πλούσιες σε καρυκεύματα και
μπαχαρικά.

H AMMOUSA English I.P.A. έχει διακριθεί και βραβευτεί από πέντε διαφορετικούς διαγωνισμούς στα τέσσερα τελευταία χρόνια.

Συγκεκριμένα :

Από την πρώτη στιγμή που ασχολήθηκα με την ζυθοποίηση είχα σαν σκέψη και σαν στόχο, να συνδυάσω, δύο διαφορετικές ίδιες τέχνες, την τέχνη της μπίρας και την τέχνη του φαγητού και να δημιουργώ μπίρες ιδιαίτερης γεύσης και αρώματος, που να σου συμπληρώνει ή να σου αναδεικνύει το φαγητό. Ίσως τελικά αυτό την κάνει να ξεχωρίζει, το ότι έχει δημιουργηθεί για να συνοδεύει κυρίως κάποιο φαγητό και όχι απλά για να σε ξεδιψάει.

Πρόσφατα η Λουξ Μαρλαφέκας ΑΒΕΕ ανακοίνωσε τη νέα εμπορική συνεργασία σας. Μίλησε μας για αυτή καθώς και για τους αρχικούς σας στόχους.

Η εμπορική συνεργασία της «AMMOUSA English IPA» με τη «Λουξ Μαρλαφέκας ΑΒΕΕ» θα επιτρέψει την ενδυνάμωση της παρουσίας της σε ολοένα και περισσότερα σημεία πώλησης σε διάφορες περιοχές της ελληνικής επικράτειας, κερδίζοντας ακόμη περισσότερο την προτίμηση των καταναλωτών. Έχοντας και οι δυο εταιρείες στο ιστορικό τους σημαντικές διακρίσεις σε εγχώριους και διεθνείς διαγωνισμούς και προερχόμενες από την ευρύτερη περιοχή της Αχαΐας, τόσο η Λουξ όσο και η μπίρα AMMOUSA μέσω της νέας εμπορικής συνεργασίας τους, αναδεικνύουν την επιχειρηματική δυναμική της ευρύτερης περιοχής της Πάτρας, αλλά και τη σημασία της αποκεντρωμένης ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας προσφέροντας στο καταναλωτικό κοινό την ξεχωριστή απόλαυση που εγγυώνται τα προϊόντα τους.

Η Λουξ συμπληρώνοντας 70 χρόνια πορείας στην αγορά αποδεικνύει ότι η παράδοση και η καινοτομία, που συνιστούν τη φιλοσοφία της, επιτρέπουν τη δυναμική παρουσία της εντός κι εκτός συνόρων, επιστέγασμα της οποίας αποτελεί η σταθερή προτίμηση του καταναλωτικού κοινού στα αναψυκτικά και στους χυμούς λουξ που βασίζονται σε αυθεντικές συνταγές και στη χρήση ελληνικών πρώτων υλών κατ’ απόλυτη προτεραιότητα. Η παρουσία της εταιρείας έχει εξαπλωθεί σε 75.000 σημεία πώλησης και υποστηρίζεται από περισσότερους από 500 αντιπροσώπους ενώ έχει έντονη εξαγωγική δραστηριότητα με πωλήσεις σε 27 χώρες και στις 5 ηπείρους.

Τα τελευταία χρόνια η ευρύτερη περιοχή της Πάτρας έχει μια ανοδική πορεία στην επιχειρηματικότητα και συγκεκριμένα στο χώρο της ζυθοποιίας. Που πιστεύεις ότι οφείλετε αυτό; Δώσε μας μια εικόνα για τις επιχειρηματικές ευκαιρίες της περιοχής.

Είναι πάρα πολύ ευχάριστο που το τελευταίο διάστημα ανθίζουν ολοένα και περισσότερα ζυθοποιία όχι μόνο στην ευρύτερη περιοχή της Πάτρας αλλά και σε όλη την Ελλάδα. Κάθε τόπος, κάθε γωνιά της Ελλάδος και την δικιά του μπίρα. Από την Κρήτη έως την Θες/νίκη και από την Ζάκυνθο έως την Ρόδο. Για μένα η μπίρα είναι μία μικρή
επανάσταση σε πολλά επίπεδα. Σε επίπεδο παραγωγής με τις νέες μικροζυθοποίες, σε επίπεδο ποικιλίας με νέα είδη γεύσεων και σε επίπεδο ενασχόλησης με την οικοζυθοποίηση. Δεν πιστεύω σε επιχειρηματικές ευκαιρίες. Τις ευκαιρίες τις δημιουργούμε και κάνουμε τον τόπο μας τελικά να είναι και αυτός δημιουργικός. Εδώ θα πω μία φράση του Καζαντζάκη που από την πρώτη στιγμή που ασχολήθηκα με την ζυθοποίηση την έχω στο μυαλό μου «Όταν πιστεύουμε σε κάτι ανύπαρκτο με πάθος, τελικά το δημιουργούμε. Ότι δεν συνέβη ποτέ, είναι ότι δεν ποθήσαμε αρκετά».
Πλέον οι αποστάσεις έχουν εκμηδενιστεί. Δεν υπάρχουν πόλεις ή σύνορα παρά πάθος και όρεξη για αυτό που θέλουμε να πετύχουμε.

Κλείνοντας, θα ήθελα να μας πεις που μπορεί να βρει κανείς τα προϊόντα σου, εάν υπάρχει ενδιαφέρον από το εξωτερικό καθώς και τι θα ήθελες να πετύχετε ως Ammousa μέσα στην επόμενη πενταετία;

Παρόλο που η AMMOUSA με την επαγγελματική της μορφή είναι περίπου ένα χρόνο στην αγορά, η ανταπόκριση από το καταναλωτικό κοινό είναι πολύ μεγαλύτερη από ότι περίμενα. Η όλη ανάπτυξη δεν είχε γίνει μέσο κάποιου δικτύου διανομέων ή με την βοήθεια κάποιας διαφημιστικής καμπάνιας ή έχοντας στήσει κάποιο business plan, αλλά έγινε με πολύ προσωπική δουλειά, με σωστές επιλογές και ακολουθώντας το ένστικτό μου. Πριν οποιαδήποτε συνεργασία, πρώτα «απαιτώ» μία γευστική δοκιμή και εφόσον τους αρέσει θα συνεργαστούμε. Η AMMOUSA δεν είναι ένα προϊόν που «με το ζόρι» θα είναι στο εστιατόριο, στην κάβα μας ή μπυραρία γιατί απλά πρέπει να είναι…, η AMMOUSA θα είναι γιατί πρώτα θα αρέσει στον ιδιοκτήτη ή στον υπεύθυνο και μόνο με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει, όχι να «πουλήσει» την AMMOUSA, αλλά να μεταφέρει την γευστική εμπειρία που ένοιωσε. Αυτή είναι ας πούμε η «στρατηγική» που έχω… «μεταφορά γευστικής εμπειρίας!!!»

Και με αυτόν το τρόπο πώλησης είναι πλέον στα Σ/Μ του Ανδρικόπουλου στο Ν. Αχαΐας, στα Σ/Μ Ρουμελιώτης στο Ν. Ηλείας και σε διάφορες επιλεγμένες κάβες & εστιατόρια σε Πάτρα, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Ναύπλιο, Καλαμάτα, Κρήτη, Μύκονο, Πόρο, Άνδρο, Κεφαλλονιά, Ζάκυνθο και συνεχίζει…
Μάλιστα προς μεγάλη μου χαρά και τιμή, επιλέχθηκε και τοποθετήθηκε και στον κατάλογο του Hilton Athens HOTEL για το εστιατόριο OASIS Bar + Grill.
Τα συναισθήματα που νοιώθω βλέποντας την AMMOUSA στα ράφια, στους πάγκους ή στα τραπέζια delicatessen καταστημάτων ή εστιατορίων, τρία χρόνια μετά από τότε που ασχολήθηκα με την οικιακή ζυθοποίηση…. δεν μπορεί ο γραπτός λόγος να τα περιγράψει, πραγματικά είναι κάτι μοναδικό!

Πλέον και μετά την συνεργασία με την Λουξ Μαρλαφέκα, όπως
προανέφερα, είναι να αναπτυχθεί σε όλη την ελληνική επικράτεια και
να ταξιδέψει και στο εξωτερικό καθώς και εκεί υπάρχει αρκετό
ενδιαφέρον. Πιστεύω στην επόμενη πενταετία η AMMOUSA να είναι στην
αγορά με 3-4 ακόμη μπίρες για νέες γευστικές εμπειρίες.

Μάθετε περισσότερα για την Ammousa εδώ: https://www.facebook.com/BirraDanos/

Exit mobile version