Saza: «Αν η ίδια η χώρα δεν στηρίξει τα προϊόντα της τότε πως μπορούμε να μιλάμε εν τέλη για εξωστρέφεια;»

Saza

Υπάρχει άνθρωπος εκεί έξω που δεν αγαπάει τις παραδοσιακές χειροποίητες σάλτσες της μαμάς, που συνδυάζονται γευστικά και αρωματικά σχεδόν με ό,τι έχει στην κουζίνα του; Δε νομίζω! Κι αν οι εν λόγω σάλτσες έχουν μερικές gourmet πινελιές αλλά είναι εξίσου νόστιμες και προσιτές σε όλους, τότε μιλάμε για τα ελληνικά προϊόντα της νεοσύστατης εταιρείας Saza, που πίστεψέ με κερδίζουν και το πιο απαιτητικό ουρανίσκο.

Όμως, ποιοι είναι αυτοί που κρύβονται πίσω από την ιδέα της Saza και τα λαχταριστά βαζάκια της;

Σήμερα λοιπόν, η Ελένη Κουτσάκη και ο Σωτήρης Σεμερτζιάν σου συστήνονται και σου μιλούν για το νέο brand τους, που ήρθε για να μείνει και που θα προσθέσεις αύριο κιόλας στα πιάτα σου.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ποιο ήταν το εφαλτήριο για την δημιουργία της εταιρείας; Έχετε σπουδάσει κάτι σχετικό; Πως γεννήθηκε η ιδέα;

Γυρνώντας από το εξωτερικό το 2018, μετά από χρόνια σχετικών σπουδών και εργασίας, γεννήθηκε η ιδέα του να δημιουργήσουμε κάτι δικό μας, κόντρα στις οικονομικές συνθήκες που επικρατούσαν στην Ελλάδα. Η ιδέα της Saza ήρθε μετά από πολύ συζήτηση και έρευνα στην εγχώρια αγορά αλλά και σε αυτή του εξωτερικού. Ξεκινήσαμε με γνώμονα την ανάγκη για πραγματικά χειροποίητα προϊόντα φτιαγμένα με φρούτα, λαχανικά και μυρωδικά της χώρας μας και στην πορεία μεταποιήσαμε την παραδοσιακή σάλτσα της μαμάς σε κάτι πιο gourmet αλλά το ίδιο νόστιμο και προσιτό σε όλους.

Μιλήστε μου για το brand. Τι σημαίνει Saza; Τι συμβολίζει το λογότυπο της εταιρείας σας; Με τι σκοπό την ιδρύσατε;

Το brand της Saza, προέκυψε μετά από πολλές αποτυχημένες προσπάθειες.
Θέλαμε να βρούμε τόσο ένα όνομα όσο και ένα logo που να εκφράζει την δουλειά που κάνουμε αλλά και τα ίδια τα προϊόντα μας. Η ονομασία προέρχεται από την λέξη σάλτσα και είναι ντοπιολαλιά περιοχών της Ελλάδας που έφτασε σε εμάς από στόμα σε στόμα. Σε συνδυασμό με το logo μας, που δεν είναι άλλο από το παραδοσιακό καζάνι και που προδίδει το χειροποίητο των προϊόντων μας, γεννήθηκε η ταυτότητα της SAZA.

Πόσους κωδικούς προϊόντων διαθέτετε αυτή τη στιγμή στην αγορά; Γιατί να επιλέξει κανείς τα προϊόντα σας;

Αυτή τη στιγμή διαθέτουμε 13 κωδικούς στην αγορά, που αποτελούνται από μια γκάμα σαλτσών και chutney ενώ μεμονωμένο κωδικό αποτελούν τα καραμελωμένα κρεμμύδια μας. Τα προϊόντα μας φτιάχνονται στο boutique εργαστήριο μας στο Ν. Ηράκλειο και παράγονται από εμάς, αποκλειστικά στο χέρι. Οι συνταγές μας βασίζονται σε φρέσκα αγνά υλικά από την ελληνική γη και σε κάθε βάζο μπαίνει πολύ αγάπη, φροντίδα και μεράκι ενώ οι συνταγές μας απαρτίζονται από κλασικές αλλά και μοναδικές ιδιαίτερες γεύσεις για τους πιο απαιτητικούς ουρανίσκους. Πιστεύουμε πως τα παραπάνω αποτελούν έναν καλό λόγο για να επιλέξουν οι καταναλωτές να μας βάλουν στο τραπέζι τους.

Ποια είναι η πορεία της Saza μέχρι στιγμής και ποια είναι η ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού;

Κλείνοντας μόλις έναν χρόνο στην αγορά τον Νοέμβριο, μπορώ να πω πως η πορεία της Saza υπήρξε ιδιαιτέρως ανοδική. Η ανταπόκριση από κοινό και καταστήματα ήταν μεγάλη και οι γεύσεις μας, παρότι ιδιαίτερες, ξεχώρισαν και αγαπήθηκαν πολύ! Μετρώντας ήδη αρκετές συνεργασίες με παντοπωλεία, delicatessen, κρεοπωλεία, εστιατόρια & ξενοδοχεία, θέλουμε να πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους μας στήριξαν ως τώρα.

Ξεπερνώντας τις δυσκολίες της φετινής χρονιάς, στόχος μας είναι να προωθήσουμε το προϊόν μας σε ακόμα περισσότερο κόσμο την ερχόμενη σεζόν.

Κορωνοϊός και εξωστρέφεια. Εν όψη της πανδημίας του κορωνοϊού κάνετε κινήσεις για την ένταξη των προϊόντων σας στις αγορές του εξωτερικού; Ποια είναι τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζετε με αυτό; Υπάρχει ενδιαφέρον;

Αρκετά πριν την κατάσταση με τον κορωνοϊό, κάναμε κάποια βήματα για την εξωστρέφεια της επιχείρησης. Έχουμε ήδη κάποιες συνεργασίες σε Ευρώπη και Καναδά αλλά σίγουρα χρειάζονται αρκετοί πόροι για να μπορέσει κανείς να ανταποκριθεί στις ανάγκες των εξαγωγών. Τα βασικά προβλήματα είναι αυτό την ρευστότητας αλλά και αυτό των μεγάλων ποσοτήτων που συνήθως ζητούνται από το εξωτερικό. Σε συνδυασμό με την διστακτικότητα των αγορών λόγω της υγειονομικής κρίσης, πολλές συνεργασίες έχουν παγώσει.

Πάραυτα, προσπαθούμε να διανύσουμε αυτή την περίοδο με αισιοδοξία και σκληρή δουλειά και να μην αφήσουμε να μας επηρεάσει η όλη κατάσταση παραπάνω από όσο χρειάζεται. Για αυτό αφήνουμε τα προϊόντα μας να μιλάνε για εμάς.

Πιστεύετε ότι ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα η χώρα στον τίτλο του «γαστρονομικού πλούτου»;

Βλέποντας τις προσπάθειες και τα προϊόντα συναδέλφων Ελλήνων παράγωγων θα έλεγα πως η χώρα μας ανταποκρίνεται και με το παραπάνω στον τίτλο της. Οι αμέτρητες βραβεύσεις ελληνικών προϊόντων σε εγχώρια και διεθνή βραβεία καθώς και η αναγνώριση τους από το διεθνές κοινό μπορούν, επίσης, να το πιστοποιήσουν.

Το θέμα είναι να προάγει η ίδια η χώρα τον γαστρονομικό της πλούτο και την
εξαιρετική δουλειά που κάνει η πλειοψηφία των παραγωγών (πάρα τις αντίξοες
συνθήκες, που πολλές φορές αντιμετωπίζουν) και να τον προωθήσει τόσο
εγχώρια όσο και στο εξωτερικό.

Αν εμείς οι ίδιοι δεν πιστέψουμε στο προϊόν μας τότε δεν μπορούμε να περιμένουμε να το κάνουν οι άλλοι. Με τον ίδιο τρόπο, αν η ίδια η χώρα δεν στηρίξει τα προϊόντα της τότε πως μπορούμε να μιλάμε εν τέλη για εξωστρέφεια;

Θεωρείτε ότι την σήμερον ημέρα οι καταναλωτές της χώρας κάνουν έρευνα αγοράς στο τομέα του τρόφιμου πριν το βάλουν στο καλάθι τους, και τι είναι αυτό που πιστεύετε ότι προσέχουν περισσότερο;

Θεωρώ ότι οι Έλληνες καταναλωτές είναι, σήμερα, πιο ενημερωμένοι από ποτέ, ιδίως σε ό,τι αφορά την διατροφή τους. Λαμβάνοντας αυτό υπόψιν, οι καταναλωτές ψάχνουν πολύ για να βρουν τα ιδανικά, για αυτούς, προϊόντα από άποψη τιμής, γεύσης και διατροφικής αξίας. Προσέχοντας την υγεία τους περισσότερο από πριν, ψάχνουν ιδιαίτερα για νόστιμα προϊόντα, χαμηλά σε λιπαρά & ζάχαρη και απαλλαγμένα από συντηρητικά και πρόσθετες ουσίες.

Ακούγοντας τις ανάγκες τις αγοράς, και εμείς οι ίδιοι, δημιουργήσαμε προϊόντα με ακατέργαστη καστανή ζάχαρη και μέλι ενώ πλέον όλες μας οι πρώτες ύλες είναι χωρίς συντηρητικά. Μαθαίνουμε να αφουγκραζόμαστε και εμείς τους ανθρώπους που αγοράζουν τα προϊόντα μας και εξελισσόμαστε ανάλογα.

Κλείνοντας, θα ήθελα να μου μιλήσετε για τους στόχους που θέλετε να πετύχετε ως Saza τα επόμενα χρόνια.

Σαν εταιρεία, στοχεύουμε στο άνοιγμα σε νέες αγορές και την εισαγωγή μας σε περισσότερα μαγαζιά σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ιδανικά, θα θέλαμε να εμπλουτίσουμε τον κατάλογο μας, σύντομα, με νέα προϊόντα και φυσικά να φέρουμε την Saza σε κάθε τραπέζι εκεί έξω. Τότε θα έχουμε πετύχει το πιο σημαντικό από όλα, που είναι η αγάπη του κόσμου προς το προϊόν και την δουλειά μας.

Διαβάσε εδώ πώς να φτιάξεις χοιρινές μαγειρεμένες μπουκιές σε κόκκινη σάλτσα με στριφτάρια

Θα βρεiς τα προϊόντα τους σε επιλεγμένα ηλεκτρονικά & φυσικά καταστήματα!

Stay tuned γιατί θα τα δούμε παρέα!

Exit mobile version