Μια συζήτηση για το χειροποίητο σαπούνι, την καινοτόμα συνεργασία του Soap Up Project με ελληνικές μικροζυθοποιίες και τη δράση «ΚΑΜΙΑ ΜΟΝΗ» για την έμφυλη βία.
Δυναμική, δημιουργική, ευαίσθητη και αλτρουίστρια, η Κατερίνα Αγραφιάδου, ιδιοκτήτρια και παραγωγός του Soap Up Project, ενός beauty brand παραγωγής χειροποίητου σαπουνιού, κι όχι μόνο, που παρουσιάζω σήμερα, στα Πρόσωπα.
Πώς προέκυψε η ενασχόλησή σου με την παραγωγή χειροποίητων καλλυντικών; Έχεις σπουδάσει κάτι σχετικό;
Έχω σπουδάσει Τεχνολογία Τροφίμων και πιστεύω πως βρήκα τον ιδανικότερο τρόπο να αξιοποιήσω την χημεία που έμαθα! Δεν έχω εργαστεί ποτέ αμιγώς στο αντικείμενο των σπουδών μου και ανέκαθεν όνειρό μου ήταν να έχω μια δική μου επιχείρηση η οποία θα έχει θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία και το περιβάλλον. Συγκεκριμένα τα σαπούνια ήταν κάτι που μπορούσα τεχνικά να κάνω και απολάμβανα την διαδικασία, άρα ήταν ο τέλειος συνδυασμός για να γίνει επάγγελμα.
Soap Up Project: Πότε ιδρύθηκε, ποια είναι η φιλοσοφία και ο σκοπός του brand;
Το Soap Up Project λειτουργεί επίσημα και νόμιμα από τον Σεπτέμβριο του 2022, ωστόσο το brand είχε ξεκινήσει λίγους μήνες πριν από την κουζίνα μου. Στόχος είναι να πετάξουμε το πλαστικό από το μπάνιο, αντικαθιστώντας τα υγρά σαπούνια που αγοράζουμε σε πλαστικές συσκευασίες με τα αντίστοιχα στερεά προϊόντα σε μορφή μπάρας. Τα στατιστικά για τις αρνητικές επιπτώσεις του πλαστικού στο περιβάλλον και κατ’ επέκταση στην ποιότητα ζωής μας είναι τρομακτικά και παρόλο που δεν είναι το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας, θεωρώ πως είναι ουσιαστικό να κάνει ο καθένας το καλύτερο που μπορεί στην καθημερινότητά του. Είμαι περήφανη που στο σύντομο χρονικό διάστημα λειτουργείας του Soap Up έχουν υπάρξει άνθρωποι που πήραν την απόφαση να ζουν πιο «βιώσιμα» για το περιβάλλον με αφορμή τα σαπούνια μου.
Μιλησέ μας για τα προϊόντα σου. Γιατί να τα επιλέξει κάποιος; Γιατί πιστεύεις ότι ξεχωρίζουν από τα λοιπά προϊόντα της αγοράς; (καινοτομία, συστατικά κ.α)
Στο www.soapupproject.com μπορεί να βρει κάποιος τα σαπούνια που χρησιμοποιεί κάθε μέρα, σε μορφή μπάρας, με αγνές πρώτες ύλες, υψηλή ποιότητα και διάρκεια. Σαμπουάν, conditioner, σαπούνια και scrub για πρόσωπο και σώμα, σαπούνια για μούσια, ακόμα και για κατοικίδια. Οι συνταγές είναι σχεδιασμένες από εμένα για τις ειδικές ανάγκες κάθε δέρματος και δεν χρησιμοποιούνται χημικά. Με τις κλασικές μεθόδους σαπωνοποίησης αλλά φρέσκια ματιά, δίνουμε στο σώμα μας την καθημερινή περιποίηση που του αξίζει!
Soap Up Project & μικροζυθοποιίες: Ποια είναι η σχέση του brand σου με τις μικροζυθοποιίες; Πώς γεννήθηκε αυτή η σχέση;
Η συνεργασία μου με μικρούς Έλληνες παραγωγούς είναι κάτι που με ενθουσιάζει και το προσπαθώ πολύ. Πιστεύω στην έννοια της ομάδας και της αλληλεγγύης και έχω διαπιστώσει πως οι επιχειρηματίες της γενιάς μου έχουν την ίδια άποψη. Προσέγγισα 3 brands με μπύρες με σκοπό να φτιάξουμε σαπούνια με μπύρα, χωρίς ωστόσο να έχω ιδιαίτερο πλάνο. Ήταν μεγάλη έκπληξη για μένα που όλοι δέχτηκαν αμέσως και μέσα από συζήτηση προέκυψαν 6 νέα προϊόντα που είναι μοναδικά την Ελλάδα.
Με τους nomad brewers Mustaki και Strange Brew φτιάξαμε σαπούνια με τις μπύρες τους ενώ με την μικροζυθοποιία Alea Brewing Co. δημιουργήσαμε σαπούνια με τα υποπροϊόντα της παραγωγής τους (λυκίσκος, μαγιά, βύνη). Στο ίδιο πνεύμα συνεργάζομαι με τους First Cold Brew που παράγουν καφέ κρύας εκχύλισης και φτιάχνουμε σαπούνι με τον καφέ που μένει από την παραγωγή. Αλληλεγγύη, αλληλοστήριξη, βιωσιμότητα. Τι άλλο να ζητήσω;
Ποιο ήταν το πρώτο προϊόν που δημιούργησες και ποια ήταν τα αισθήματα που βίωσες όταν το έπιασες στα χέρια σου;
Το πρώτο σαπούνι ήταν το Zagora, ένα shampoo σε μπάρα με ελαιόλαδο, λάδι καρύδας, καστορέλαιο και κόκκινη άργιλο. Ήμουν πραγματικά ενθουσιασμένη όταν κατάλαβα ότι «δουλεύει». Έκανε ακριβώς αυτά που ήθελα και δεν το πίστευα. Εκεί «θυμήθηκα» ότι ξέρω χημεία και δεν ήταν τυχαίο γεγονός, οπότε προχώρησα άμεσα και με αυτοπεποίθηση στην δημιουργία της βασικής σειράς σαπουνιών που παραμένει ίδια μέχρι και σήμερα.
Περιέγραψέ μας μία ημέρα στο εργαστήριο.
Μια τυπική μέρα στο εργαστήριο είναι πολύ πιο βαρετή απ’όσο περίμενα όταν ονειρευόμουν το Soap Up! Ξεκινάω με ένα καλό καθάρισμα του καταστήματος και μετά περνάω στις αποστολές των παραγγελιών, παραγγελίες πρώτων υλών, παραγωγή περιεχομένου για Social Media και κάποιες μέρες κάνω παραγωγή προϊόντων. Ουσιαστικά η παραγωγή είναι μικρό μέρος της δουλειάς μου και αυτό μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση όταν το συνειδητοποίησα. Σίγουρα αφιερώνω μια μέρα τον μήνα για απολογισμό ώστε να δω τι πήγε καλά και τι πρέπει να βελτιώσω, και σχεδόν καθημερινά προσπαθώ να μαθαίνω κάτι καινούριο για την επιχειρηματικότητα μέσα από άρθρα, μελέτες και βιβλία.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε μία ανοδική αύξηση στη δημιουργία νέων ελληνικών brand χειροποίητων σαπουνιών κ.α προϊόντων ομορφιάς, που πιστεύεις ότι οφείλεται αυτό;
Η ανάγκη του κοινού για πιο βιώσιμες αγορές και η διάθεσή του πλέον να στηρίζει μικρές τοπικές επιχειρήσεις έχουν κάνει τα χειροποίητα προϊόντα περιζήτητα. Παράλληλα με αυτό, οι εργασιακές συνθήκες και η ανεργία έχει ωθήσει πολλούς να αναζητήσουν εναλλακτικούς τρόπους εισοδήματος και πουλάνε οτιδήποτε μπορούν να φτιάξουν. Στο κομμάτι του σαπουνιού, το θεωρώ πολύ σημαντικό που υπάρχουν πολλά brands γιατί αυτόματα μεγαλώνει το ποσοστό του κοινού που τα μαθαίνει. Πριν λίγα χρόνια στην Ελλάδα το στερεό σαμπουαν ήταν εντελώς ξένο. Αυτή τη στιγμή είναι κάτι αρκετά γνωστό και το κοινό είναι πιο πιθανό να το δοκιμάσει.
Πόσο sustainable είναι το brand σου;
Το Soap Up είναι 100% vegan brand και δεν γίνεται χρήση πλαστικού στην συσκευασία. Σε ότι αφορά την παραγωγική διαδικασία, προσπαθώ να προμηθεύομαι πρώτες ύλες από ελληνικές επιχειρήσεις με στόχο την μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα από τις μεταφορές και να κάνω refill στα βασικά συστατικά που χρησιμοποιώ. Τέλος φροντίζω να αξιοποιώ τα υποπροϊόντα της παραγωγής μου, φτιάχνοντας με αυτά σαπούνια για τα χέρια σε πολύ οικονομική τιμή.
Κλείνοντας, θα ήθελα να μοιραστείς μαζί μας κάποιες τελευταίες σκέψεις σου σχετικά με το μέλλον του Soap Up Project και για το αν υπάρχει κάτι που αξίζει να αναφερθεί σε αυτή την όμορφή συζήτηση μας.
Θα ήθελα να μιλήσω για την δράση «ΚΑΜΙΑ ΜΟΝΗ». Πρόκειται για μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης για θέματα έμφυλης βίας που ξεκίνησε από την πρώτη μέρα ίδρυσης του Soap Up. Έχω δημιουργήσει ένα σαπούνι με στάμπα «ΚΑΜΙΑ ΜΟΝΗ» και το σύνολο των κερδών από την πώλησή του πηγαίνει στην ΔΙΟΤΙΜΑ (κέντρο που ασχολείται με την στήριξη γυναικών και θηλυκοτήτων θυμάτων βίας). Σε αυτό το πλαίσιο, η ομάδα Cinergies, κινηματογράφησε εθελοντικά ένα spot που με βοηθάει να επικοινωνήσω την δράση μέσω των Social Media. Σκοπός μου φέτος την περίοδο κοντά στην παγκόσμια μέρα κατά την γυναικείας κακοποίησης 25/11, είναι να κυκλοφορήσει το βίντεο όσο περισσότερο γίνεται και ιδανικά να διπλασιαστεί το ποσό της δωρεάς μας από πέρσι.
Θα πραγματοποιηθεί event στο Santo Belto (Αγίας Ζώνης 21, Κυψέλη) στις 25/11/23 παράλληλα με online δράσεις.
Ως επιχειρηματίας θέλω να έχω μια επιτυχημένη, βιώσιμη επιχείρηση και να βοηθάω κοινωνικά όσο περισσότερο μπορώ. Σας καλώ να γίνετε όλοι μέρος αυτής της προσπάθειας κοινοποιώντας το βίντεο για να φτάσει παντού. Η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση είναι το μεγάλο πρώτο βήμα για την καταπολέμηση όλων των κοινωνικών ζητημάτων.
Σας ευχαριστώ πολύ!
Βρες τα προϊόντα της Soap Up Project εδώ: https://www.soapupproject.com/
Ακολούθησε το makeyourway.gr στο Google News