Στο πλαίσιο της ημερίδας δημοσιογράφων – μία διοργάνωση της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ– που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή σε ξενοδοχείο της Αθήνας, συναντηθήκαμε με τον Managing Director, Γιάννη Μανδάλα, της Mediterra S.A, θυγατρική της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου. Εκεί συζητήσαμε για τη σπουδαία πορεία της εταιρείας – ambassador της μαστίχας Χίου και των sub-brands της.
22 χρόνια καινοτομίας με βασικό συστατικό τη μαστίχα Χίου
Από το 2002 μέχρι σήμερα αποτελεί τον σημαντικότερο μηχανισμό ανάδειξης, προβολής και προώθησης της μαστίχας Χίου. Ενταγμένη στην Εναλλακτική Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών από το 2008, η εταιρεία με έδρα των παραγωγικών της εγκαταστάσεων στην Καλλιμασιά Χίου, με γραφεία στην Αθήνα και ένα δίκτυο καταστημάτων λιανικής mastihashop να μετρά οκτώ καταστήματα, δύο καφέ και ένα παντοπωλείο έχει καταφέρει την επανατοποθέτηση της μαστίχας Χίου στην εθνική και διεθνή αγορά μέσω καινοτόμων προϊόντων όπως τσίκλες, σνακ, μαρμελάδες, ροφήματα, ποτά, καλλυντικά και συμπληρώματα διατροφής.
Ισχυρή διεθνή παρουσία
Εξάγοντας προϊόντα σε 40 χώρες και έχοντας 5.000 σημεία πώλησης στην Ελλάδα, η εταιρεία γίνεται πηγή έμπνευσης στο τομέα της εξωστρέφειας και η ambassador για το πέμπτο μεγαλύτερο νησί της χώρας μας αξιοποιώντας το πολύτιμο αγαθό του, τη χιώτικη μαστίχα.
Μαστίχα Χίου: Μία γυναικεία υπόθεση
Η ομάδα της Mediterra S.A. αποτελείται από 70 εργαζόμενους, με ποικιλία ακαδημαϊκών και επαγγελματικών προσόντων. Ισχυρή είναι η γυναικεία παρουσία, με το 61% του προσωπικού να είναι γυναίκες, ενώ τρία από τα πέντε μέλη του διοικητικού συμβουλίου και οκτώ από τους δέκα διευθυντές είναι επίσης γυναίκες.
Τα sub-brands της Mediterra και το Κέντρο Έρευνας Μαστίχας είναι κομβικής σημασίας για την προώθηση και την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων μαστίχας Χίου
Οκτώ «μαστιχωτά» brands βρίσκονται κάτω από το κεφάλι της Mediterra με το mastihashop να είναι το πρώτο και πιο προβεβλημένο, κερδίζοντας πολυάριθμα βραβεία για την καινοτομία, τη συσκευασία και την εταιρική ταυτότητα. Όπως τόνιζε καθ’ όλη τη διάρκεια της κουβέντας μας ο Managing Director της εταιρείας, Γιάννης Μανδάλας «Τα καταστήματα mastihashop αποτελούν πρεσβευτές της μαστίχας, παρουσιάζοντας τις θεραπευτικές και καλλυντικές ιδιότητες του προϊόντος, ενώ στοχεύουν στη μετατροπή τους από concept stores σε καταστήματα υγείας, ανταποκρινόμενα στις επιστημονικές ανακαλύψεις και τις αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών για ευεξία.»
Τα υπόλοιπα brands που έχουν τη δική τους ιστορία και τα δικά τους επιτέγματα για να είναι περήφανα είναι:
- mastihacare (δερμοκαλλυντικά)
- ΕΛΜΑ (τσίκλες & σνακ): Σήμα κατατεθέν της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου
- Cultura Mediterra (προϊόντα σκόνης)
- Art of Nature (παραφαρμακευτικά):
- ENOSIS & KENTOS (λικέρ)
Cultura Mediterra: Το εγχείρημα που κάνει μόνο καλό!
Μέσα στις αξίες που πρεσβεύει η Mediterra είναι και το “Food Waste”. Συγκεκριμένα η σειρά προϊόντων Cultura Mediterra αξιοποιεί νέες τεχνολογίες,
όπως η κρυοξήρανση, για την παραγωγή προϊόντων σε μορφή κόνεων,
καλύπτοντας τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών για προϊόντα υψηλής ποιότητας, εύχρηστα, με μεγάλη διάρκεια ζωής και χωρίς συντηρητικά και χρωστικές ουσίες. Βασικά προϊόντα της σειράς είναι:
- το ελληνικό γιαούρτι
- κρύες σαλάτες
- μεσογειακά αλείμματα όπως φάβα και τζατζίκι
- και τις σκόνες μαστίχας
Η σειρά έχει καταφέρει να ενσωματώσει την παράδοση των περιορισμών της αγροτικής παραγωγής με τη σύγχρονη τεχνολογία, διατηρώντας τα προϊόντα φρέσκα χωρίς ψυγεία και συντηρητικά. Το target group στο οποίο απευθύνονται είναι σε αθλητές, ορειβάτες, ιστιοπλόους, ταξιδιώτες, καθώς και σε επαγγελματίες της Ho.Re.Ca. και στρατιωτικές δυνάμεις, προσφέροντας έξυπνες και υγιεινές διατροφικές λύσεις με χαμηλό κόστος μεταφοράς και αποθήκευσης.
Κέντρο Έρευνας Μαστίχας: Ένα πολύτιμο «κόσμημα» για την επιστήμη, την Χίο, την Ελλάδα και των εταιρειών που θέλουν να επενδύσουν στη μαστίχα
Το Βιομηχανικό Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης Εφαρμογών Μαστίχας (ΚΕΜ), που ιδρύθηκε στη Χίο το 2017 και οι εγκαταστάσεις του το 2023, αποτελεί πρωτοποριακή επενδυτική και συνεταιριστική πρωτοβουλία. Ιδρυτικοί μέτοχοι είναι η Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου, η Mediterra, η Ιάσις, η Pharma Q και η Pharmagnose. Η επένδυση αυτή έχει στόχο να καταστήσει τη Χίο ως κέντρο αριστείας στην έρευνα για τη μαστίχα και να δημιουργήσει εφαρμογές σε φαρμακευτικά, καλλυντικά και άλλα προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας. Αναφορικά με το έργο είχε χρηματοδοτούμενο προϋπολογισμό 2,5 εκατ. ευρώ αλλά ξεπέρασε τα 3 εκατ. ευρώ ενώ η κύρια κατασκευαστική περίοδος κράτησε 18 μήνες.
Όραμα των ιδρυτικών μετόχων είναι το Κέντρο Έρευνας Μαστίχας να αποτελέσει αξιόπιστο φορέα που θα συντονίζει την Ακαδημαϊκή συζήτηση και επιστημονική έρευνα για τη μαστίχα. Ερευνητικός Φορέας που θα καταγράφει συστηματικά τα ευρήματα της παγκόσμιας επιστημονικής έρευνας, θα αναζητά νέες και θα εξελίσσει υφιστάμενες εφαρμογές, και ο οποίος τελικά θα λειτουργεί ως γέφυρα γνώσης ανάμεσα στην ακαδημαϊκή κοινότητα και τις Βιομηχανικές Επιχειρήσεις όλων των κλάδων που επενδύουν ή θέλουν να επενδύσουν στη μαστίχα.
Κοινή πεποίθηση των μετόχων και της διοίκησης του Κέντρου Έρευνας Μαστίχας είναι ότι η πρωτοβουλία αυτή θα σημαδέψει το μέλλον της μαστίχας τα επόμενα χρόνια, προσθέτοντας στο παζλ των επιτυχημένων πρωτοβουλιών της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου (εργοστάσιο ΕΛΜΑ, ίδρυση mastihashop, ίδρυση Μουσείου Μαστίχας) το κομμάτι της εφαρμοσμένης έρευνας σε συνέχεια της αυτοχρηματοδοτούμενης επιστημονικής έρευνας που έχει αρχίσει από την ΕΜΧ και τις θυγατρικές της τα τελευταία 20 χρόνια.
Κλείνοντας, ο Γιάννης Μανδάλας αναφέρθηκε στα επόμενα σχέδια της Mediterra που αφορούν σημαντικές επενδύσεις στον πρωτογενή τομέα της περιοχής, δείχνοντας για μία ακόμη φορά τη συμβολή της εταιρείας στην τοπική κοινωνία και οικονομία, περισσότερα σχετικά με τις επενδύσεις αυτές αναμένουμε όταν ολοκληρωθούν.
Διάβασε ακόμη:
SKAG: Κλείνει ένα χρόνο από το rebranding της με θετικό πρόσημο στο τζίρο της
Βιομηχανία Ζυμαρικών ΗΛΙΟΣ: Ενισχύεται σημαντικά η θέση της στην αγορά
Ακολούθησε το makeyourway.gr στο Google News