Απόψεις

Όταν ο πολιτικός σαμποτάρει την ελληνική παραγωγή

Επεξεργασία κρέατος

Αρνί porsche κι άλλες καθόλου πετυχημένες διατυπώσεις δια στόματος του μεγάλου σαμποτέρ της ελληνικής παραγωγής.

Είναι Σάββατο του Λαζάρου και οδεύουμε επίσημα προς το Πάσχα. Θα μπορούσα να είμαι τώρα για καφέ ή ποτό με την τρελοπαρέα αλλά με όσα διαβάζω τελευταία στα ειδησεογραφικά site, περί «Καλάθι του Πάσχα» και «αρνί porsche» κάπως άρχισα να πνίγομαι βρε αδερφέ. Γενικά, όπως έχεις δει πολιτικό σχολιασμό δε συνηθίζω να κάνω, αλλά αγαπητέ αναγνώστη όλα έχουν τα όριά τους. Κάπου η ανάπτυξη της περιβόητης ελληνικής παραγωγής και η στήριξη των μικρών μαγαζιών της γειτονιάς αρχίζει να πιάνει πάτο με αυτούς που έχουμε μπλέξει. 

Ξεκινάμε, λοιπόν από το λόγο της έκρηξής μου, τις καθόλου πετυχημένες διατυπώσεις του μεγάλου σαμποτέρ της ελληνικής παραγωγής που λαμβάνουν υποστήριξη κι από τους συνοδοιπόρους του. Ναι, αναφέρομαι στον κύριο που τον προηγούμενο μήνα έκοβε βόλτες στην γνωστή έκθεση τροφίμων δίνοντας χέρια και μιλώντας συγχρόνως για ανάπτυξη, σε Έλληνες παραγωγούς, κτηνοτρόφους και μεταποιητές. Σε εκείνους τους συνανθρώπους μας που παλεύουν τόσα χρόνια ν ’ανταπεξέλθουν σε μνημόνια, πανδημίες και ενεργειακές κρίσεις για να μη βάλουν λουκέτο. Επιπλέον, την ίδια στιγμή εγώ κι άλλοι αρθρογράφοι, σεφ, και δημιουργοί περιεχομένου παλεύουμε ν’ αναδείξουμε τα καλούδια τους και τα μαγαζάκια της γειτονιάς όπου βρίσκονται, για να βάλουμε ένα χέρι βοηθείας στην προσπάθειά τους. 

Κι έρχεται ποιος; Ο Άδωνις Γεωργιάδης. Ο κύριος που θα έπρεπε να βρίσκει λύσεις στα κοινά προβλήματα των ευάλωτων επιχειρηματιών – παραγωγών για να αναπτύσσονται μεθοδικά σε υγιείς συνθήκες, κι όχι να κάνει τον ambassador των σουπερμάρκετ. Να πει τι; «Αν εσύ θέλεις να πάρεις Porsche δεν σημαίνει ότι όλοι πρέπει να παίρνουν Porsche αυτοκίνητο» (όπου Porsche βάλε αρνί) και να του θέτει ο Σπίρτζης το εύστοχο ερώτημα: «δηλαδή στο χασάπικο παίρνεις αρνί Porsche;» κι ο υπουργός – σαμποτέρ να απαντάει: «Στο χασάπικο παίρνεις πολύ καλύτερη ποιότητα κρέατος. Προφανώς». Δηλαδή, σύμφωνα με τον υπουργό ας αφήσουμε τα κρεοπωλεία της γειτονιάς (συνήθως ο κρεοπώλης της γειτονιάς είναι ο ίδιος κτηνοτρόφος και πουλάει το δικό του κρέας) αφού δεν το αντέχει η τσέπη μας και να πάμε στα σουπερμάρκετ, να φάμε κατώτερη ποιότητα κρέατος, επειδή μας έκλεισε καλύτερο deal για το λεγόμενο «Καλάθι του Πάσχα». Σωστά;  

Και σα να μην έφτανε αυτό, στην εκπομπή της Γιάμαλη, «Kontra24», η ίδια με μία απλή ερώτηση στον καλεσμένο βουλευτή και συνοδοιπόρο του Άδωνη, Γ.Καλλιάνο, για το αν στο χασάπικο παραδοσιακά έχουμε καλύτερη ποιότητα και μάλιστα μετά το πετυχημένο μπακαλιάρο Tesla της Κ.Δευτέρας του ίδιου υπουργού, εκείνος έδωσε την εξοργιστική για εμένα απάντηση: «Χρειάζεται να κάνουμε συζήτηση για το χαβαλέ του κ.Γεωργιάδη απέναντι στον κ.Σπίρτζη;». Σοβαρά, θεωρείς ότι αυτές τις οικονομικά δύσκολες ημέρες ένας υπουργός μπορεί να κάνει χαβαλέ χρησιμοποιώντας μάρκες αυτοκινήτων για να συγκρίνει τσέπες και προϊόντα; Θεωρείς ότι κάνει πλάκα; Όχι, κύριε σαμποτάζ κάνει στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα (παντοπωλεία, κρεοπωλεία) και την ελληνική παραγωγή. Γιατί κύριοι αντί να βοηθήσετε παραγωγούς και μικρομεσαίους καταστηματάρχες να χαμηλώσουν τα κόστη τους – συνεπώς και τη τιμή του χψ προϊόντος – γίνεστε ambassadors για λογαριασμό των σουπερμάρκετ με…καλάθια και όπως λέτε μόνοι σας, με κατώτερη ποιότητα προϊόντων.

Να ξεκαθαρίσω ότι δεν έχω κανένα πρόβλημα με τα σουπερμάρκετ, αλλά με την πολιτική που εφαρμόζουν οι κατά καιρούς σαμποτέρ για τη συρρίκνωση – και εξαφάνιση πολλές φορές- παντοπωλείων, κρεοπωλείων και μανάβικων που βρίσκονται στη κατοχή των μικρομεσαίων στρωμάτων που έχουν δώσει αίμα και ψυχή για ένα αξιοπρεπές κέρδος για τα απαραίτητα της δικής τους οικογένειας. Όπως και η μικρή ελληνική παραγωγή που κατά βάση βρίσκεται σε αυτά, καθώς οι πολιτικές των σουπερμάρκετ ενδεχομένως να εξαλείψουν την αρχική ποιότητα για καλύτερη τιμή. Μάλιστα, υπάρχουν περιπτώσεις που χρεώνουν τον πωλητή (μικρό παραγωγό), για μικροπράγματα που κάποιος θα έλεγε ότι δεν έχουν λογική, για να κερδίζουν από παντού. Βέβαια, να πω ότι δε συμφωνώ ότι στο σουπερμάρκετ βρίσκει κανείς μόνο κατώτερης ποιότητας προϊόντα, όπως αντίστοιχα και σε ένα παντοπωλείο, βρίσκεις και ανώτερης ποιότητας προϊόντα εξίσου και στα δύο. Αλλά άλλο είναι θέμα μας. Το γεγονός ότι κάποιοι επιλέγουν συνειδητά όπως φαίνεται να διαλυθεί η μικρομεσαία επιχείρηση, άρα και η αντίστοιχη ελληνική παραγωγή.

Η ελληνική παραγωγή κύριοι έχει κουραστεί να δέχεται τα χτυπήματά σας. Ο κόσμος της θέλει να προσφέρει στο καταναλωτικό κοινό ένα καθαρό προϊόν με όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές, όπως τα συστήματα διαχείρισης ασφάλειας τροφίμων (κοστίζουν), να πληρώνει τις υποχρεώσεις του στην ώρα του (μισθούς, ασφάλειες, ρεύματα, νερά, εφορίες) και τις ανάγκες του, να χαίρεται που συμβάλει θετικά στην ελληνική οικονομία (αύξηση θέσεων εργασίας, διείσδυση σε ξένες αγορές – εξαγωγές, μείωση χρεών) και να ευφραίνεται με τις οικογένειες και τις παρέες που έδειξαν την προτίμησή τους σε εκείνη τούτες τις ημέρες αλλά και σε όσες έρθουν.  

Σαφώς, η διατύπωση του Άδωνι Γεωργιάδη είναι μία από τις πολλές καθόλου πετυχημένες που έχουμε ακούσει τελευταία, αλλά για εμένα ήταν αυτή που έφτασε τον κόμπο στο χτένι για να γράψω αυτό το άρθρο.  

Διάβασε ακόμη:

Μικροί Έλληνες Παραγωγοί: Κορυφαίοι σεφ της ελληνικής γαστρονομίας ως πρέσβεις της πρωτοβουλίας

Ακολούθησέ με σε Facebook & Instagram για περισσότερα άρθρα – κι όχι μόνο – γύρω από τα ελληνικά προϊόντα και τις ελληνικές επιχειρήσεις!