Στις 14 & 15 Οκτωβρίου, στον γραφικό χώρο της Τεχνόπολης πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το φθινοπωρινό Meet Market. Εκεί περισσότερα από 100 ελληνικά brands από ποικίλους κλάδους ανάδειξαν τα προϊόντα τους στους επισκέπτες της εκδήλωσης. Ένα από τα πολλά brand που βρέθηκε στο Meet Market ήταν και το ΚΑΛΛΙΔΡΟΜΟ, το οποίο δραστηριοποιείται στη παραγωγή προϊόντων μελιού και βοτάνων.
Το makeyourway.gr όντας εντυπωσιασμένο από τη συνολική του παρουσίαση ήρθε σε επικοινωνία με τους παραγωγούς του για μία μοναδική συνέντευξη σχετικά με την πορεία της εταιρείας, τα προϊόντα που παράγουν και τη ζήτηση τους, καθώς, επίσης, για το καίριο θέμα αυτό της κλιματικής αλλαγής.
Ας κάνουμε μία εισαγωγή για να μάθουμε λίγα πράγματα για εσάς και το brand. Πως προέκυψε η ενασχόλησή σας με τον πρωτογενή τομέα; Πότε γεννήθηκε το Καλλίδρομο. Από που πηγάζει το όνομά του;
Το ΚΑΛΛΙΔΡΟΜΟ έχει έδρα στο Ελευθεροχώρι Λαμίας και το αποτελούν δύο πρόσωπα, ο Αντώνης και ο Νίκος, που προέρχονται από διαφορετικά backgrounds και επαγγελματικές ασχολίες. Ο Νίκος γεννημένος εδώ, μεγάλωσε δίπλα σε γονείς που ασχολούνταν πολλά χρόνια με την μελισσοκομία και είχε την γνώση και την εμπειρία που χρειάζονται για το ξεκίνημα. Ο Αντώνης με σπουδές και προϋπηρεσία στο graphic design στην Αθήνα, εγκαταστάθηκε το 2009 στην επαρχία, φέρωντας μνήμες από συγγενείς μελισσοκόμους και με μεγάλη αγάπη για την φύση και τις καλλιέργειες, είχε τα ερεθίσματα που χρειάζονται για να γίνει η αρχή. Το ΚΑΛΛΙΔΡΟΜΟ γεννήθηκε σαν ιδέα το καλοκαίρι του 2015 και πήρε το όνομά του από το βουνό στο οποίο ζούμε και δραστηριοποιούμαστε.
Μίληστε μας για τα προϊόντα σας. Βλέπω ότι διαθέτετε μία πλούσια γκάμα προϊόντων μελιού, κεραλοιφών και βοτάνων. Που παράγονται; Ποιο προϊόν σας από κάθε κατηγορία θεωρείται best seller αυτή την περίοδο;
Ξεκινήσαμε με δύο ποικιλίες μελιού και τρία ή τέσσερα συσκευασμένα βότανα από το βουνό. Από αυτά, το “Μέλι ελάτου” και οι δύο γεύσεις “Βότανα του βουνού για τσάι” παραμένουν και σήμερα μέσα στα 5 best selling προϊόντα μας. Το τσάι του βουνού που καλλιεργούμε σε υψόμετρο 1000μ στο Ελευθεροχώρι, σε δύο ποικιλίες – Παρνασσού και Ολύμπου – είναι επίσης ένα από τα προϊόντα μας με συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση. Τα τελευταία χρόνια έχει μεγάλη απήχηση στο καταναλωτικό κοινό, το σκούρο παχύρευστο μέλι μας “Dark Forest” που συνδυάζει τις μελιτοφορίες της βελανιδιάς, του ελάτου και της καστανιάς, με δυνατή πλόυσια γεύση και πολλά θρεπτικά στοιχεία.
Όλα τα προϊόντα παράγονται από εμάς, τα μελίσσια και την πλούσια φύση της περιοχής μας, ακολουθώντας τους κανόνες της ορθής μελισσοκομικής πρακτικής και καλλιέργειας, χωρίς την παραμικρή χρήση φαρμάκων και λιπασμάτων.
Πώς έχετε επηρεαστεί από τις κλιματικές αλλαγές; Ποια μέτρα έχετε λάβει για να προσαρμοστείτε σε αυτές τις αλλαγές;
Η αλλαγή στο κλίμα και τα έντονα και παρατεταμένα καιρικά φαινόμενα επηρεάζουν άμεσα τον πρωτογενή τομέα και ανεβάζουν ένα επιπλέον επίπεδο δυσκολίας στη δουλειά μας. Ως μελισσοκόμοι και καλλιεργητές είμαστε όλο τον χρόνο σε επαφή και επικοινωνία με την φύση και έχουμε μάθει να “διαβάζουμε” και να αφουγκραζόμαστε τα σημάδια στις ανθοφορίες, στην ένταση της καλοκαιρινής ζέστης, στην ποσότητα του χιονιού που θα πέσει κάθε χειμώνα. Αυτά όλα σε εμάς “μιλάνε” και μας ανησυχούν ή σε άλλες περιπτώσεις μας δίνουν ελπίδα. Το πρόβλημα είναι πως όλο και συχνότερα τα μηνύματα που παίρνουμε από την φύση είναι ανησυχητικά και η παραγωγή μελιού γίνεται ολοένα και δυσκολότερη, ενώ παράλληλα τα δάση μειώνονται από τις πυρκαγιές με πρωτοφανή ρυθμό για τα ελληνικά δεδομένα και ο φόβος για την επόμενη φυσική καταστροφή ρίχνει συνεχώς την σκιά του επάνω στην δουλειά μας.
Πώς αντιμετωπίζετε τον ανταγωνισμό στην αγορά του μελιού και των βοτάνων, και τις πιέσεις στις τιμές;
Τα τελευταία χρόνια το ελληνικό μέλι και τα βότανα φαίνεται ότι εκτιμώνται από τους καταναλωτές και παίρνουν την θέση που τους αξίζει στην αγορά, η ποικιλία τους είναι εντυπωσιακή και η ποιότητά τους εξαιρετική. Φυσικά ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και τον αντιμετωπίζουμε με σεβασμό, παρακολουθούμε τις τάσεις στην αγορά, παίρνουμε ιδέες από συναδέλφους και εμπνεόμαστε από την δουλειά τους, όπως (θέλουμε να πιστεύουμε) εμπνέονται και άλλοι από την δική μας. Προσπαθούμε να βγάζουμε τα προϊόντα μας στην αγορά σε τιμές που σέβονται την αξία τους και τον μόχθο μας, αλλά ταυτόχρονα είναι προσιτές στην πλειοψηφία των καταναλωτών. Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα για εμάς να ακολουθήσουμε μια ελιτίστικη προσέγγιση, με μία ενδεχομένως πανάκριβη συσκευασία, ανεβάζοντας υπερβολικά την τιμή του προϊόντος μας για να απευθυνθούμε σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό. Τα μελισσοκομικά προϊόντα και τα βότανα πιστεύουμε πως είναι δώρα της φύσης που πρέπει να είναι προσιτά σε όλους.
Τι παρατηρείτε στην αγορά των βοτάνων; Υπάρχει ζήτηση από το καταναλωτικό κοινό στην Ελλάδα;
Στο ΚΑΛΛΙΔΡΟΜΟ – Μέλι & Βότανα προσπαθούμε την αγάπη μας για την φύση και τα θαύματά της, να την μετουσιώσουμε δημιουργικά και με σεβασμό, σε προϊόντα που θα προσφέρουν απόλαυση, ευεξία, χαλάρωση και ενδυνάμωση του οργανισμού στους καταναλωτές. Πιστεύουμε πως τόσο εμείς όσο και πολλοί εκλεκτοί συνάδελφοί μας, έχουμε μια “συνεργασία” με τη μέλισσα και όχι μια συνθήκη εκμετάλευσης. Αντιστοίχως, η καλλιέργεια και η συλλογή των βοτάνων είναι μια διαδικασία ανταποδοτική αφού τα ανθισμένα βότανα παρέχουν για μεγάλο διάστημα γύρη και νέκταρ στις μέλισσες και σε χιλιάδες άγρια έντομα, πριν έρθει η ώρα της συγκομιδής τους.
Σε τι θεωρείτε ότι διαφέρει το ΚΑΛΛΙΔΡΟΜΟ από τους ανταγωνιστές σας;
Ένα στοιχείο που μας διαφοροποιεί ίσως από τον ανταγωνισμό, θα έλεγα ότι είναι αυτό το πάντρεμα της μελισσοκομίας με την βοτανοκαλλιέργεια.
Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει κάποιος στα πρώτα του βήματα ως παραγωγός, στην Ελλάδα; Τι θα συμβουλεύατε κάποιον που θέλει να μπει στον πρωτογενή τομέα;
Σχετικά με τον πρωτογενή τομέα, τα προβλήματα του στην χώρα μας είναι χιλιοειπωμένα και δεν έχει νόημα πιστεύω να τα επαναλαμβάνουμε γιατί η κουβέντα αποκτά μια χροιά γκρίνιας και παραπόνου, που δεν ωφελεί ούτε τους παραγωγούς ούτε τους καταναλωτές. Η μεγαλύτερη πρόκληση των καιρών μας νομίζω πως είναι να καταφέρουμε να κρατάμε το μερίδιο μας στην αγορά σεβόμενοι απεριόριστα το φυσικό περιβάλλον και αφήνωνντας ένα όσο το δυνατόν μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα με τις ενέργειές μας. Αυτός που θα θελήσει να ασχοληθεί με την παραγωγή τροφής, πρέπει να έχει πρώτα απ’ όλα αυτό στο μυαλό του και μετά τα περιθώρια κέρδους και τους ρυθμούς ανάπτυξης γιατί η ικανότητα της γης να μας παρέχει, είναι πεπερασμένη και έχουμε κάνει ήδη τεράστια λάθη σαν άνθρωποι.
Διάβασε ακόμη: Μέλι Βελανιδιάς: Η πρότασή μου για αποτοξίνωση
Ακολούθησε το makeyourway.gr στο Google News