Συζήτηση με την Αργυρώ Μυτιληνού για το «πράσινο» εγχείρημά της στον κόσμο της μόδας με το όνομα, Oratia.
Ο κόσμος αλλάζει συνήθειες. Ο οικολογικός τρόπος ζωής γίνεται ανάγκη κι όχι μία ακόμη τάση. Ανάγκη για ένα πιο βιώσιμο περιβάλλον με λιγότερες (έως καθόλου) τοξικές συνθέσεις στη βιομηχανία της μόδας που δε θα βλάπτουν την επιδερμίδα του ανθρώπου και το υπόλοιπο οικοσύστημα. Ακριβώς αυτή την ανάγκη εντόπισε και η Αργυρώ Μυτιληνού, ιδιοκτήτρια της ελληνικής εταιρείας εσωρούχων, Oratia, όταν ίδρυσε την επιχείρησή της, και σήμερα μάς μυεί σε αυτήν και την φιλοσοφία της μέσα από τη παρακάτω συζήτηση.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ποια είναι η ιστορία πίσω από την Oratia;
Η Oratia ξεκίνησε μ’ ένα όραμα. Να δημιουργήσει βιώσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον εσώρουχα, τα οποία θα είναι ελληνικά σε όλα τα στάδια της παραγωγής τους.
Πηγή έμπνευσης στάθηκε ένα δικό μας δερματικό πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίσαμε στην οικογένεια. Συνέλαβε και η παγκόσμια ευαισθητοποίηση για περιβαλλοντικά ζητήματα αλλά και η ανάγκη για πιο εναλλακτικές λύσεις στην βιομηχανία της μόδας. Οι καταναλωτές αλλά και εμείς οι ίδιοι ως καταναλωτές αναζητούμε ολοένα και περισσότερο φιλικές προς το περιβάλλον, τον εαυτό και το δέρμα μας επιλογές εσωρούχων, που δίνουν προτεραιότητα τόσο στην άνεση όσο και και στον σεβασμό στο περιβάλλον.
Η ανάγκη ήταν διπλή. Πρώτον η δική μου προσωπική ανάγκη, να πραγματοποιήσω ένα όνειρο και μια αποστολή για ένα καλύτερο μέλλον και δεύτερον η έλλειψη διαθεσιμότητας στην ελληνική αγορά.
Αυτή η ανεκπλήρωτη επιθυμία και ζήτηση έγινε η κινητήρια δύναμη πίσω από την Oratia.
Το όνομα Oratia επιλέχθηκε για να αντικατοπτρίζει την δέσμευση μας στις βιολογικές και φιλικές προς το περιβάλλον αρχές. Ταυτόχρονα όμως, σηματοδοτεί και την τοπική προέλευση των προϊόντων.
Μιλήστε μας για τα προϊόντα σας. Γιατί να τα επιλέξει κάποιος; Γιατί πιστεύετε ότι ξεχωρίζουν από τα λοιπά προϊόντα της αγοράς;
Τα προϊόντα μας είναι βασισμένα σε μια premium εμπειρία γυναικών και ανδρών να φορούν οργανικά και βαμβακερά εσώρουχα, να αισθάνονται άνετα με το σώμα τους και να απολαμβάνουν ένα ελληνικό προϊόν.
Είναι γνωστά για την εξαιρετική τους ποιότητα. Χρησιμοποιούμε πιστοποιημένο premium οργανικό βαμβάκι που είναι μαλακό, ανθεκτικό, αφήνει το δέρμα να αναπνέει, κι έτσι καθιστά τα εσώρουχα μια αξιόπιστη επιλογή για καθημερινή χρήση. Είναι ιδανικά και για άθληση καθώς δεν αφήνουν το δέρμα να ιδρώσει. Τα γυναικεία εσώρουχα βοηθούν και στην αντιμετώπιση της κολπίτιδας. Τα σουτιέν μας όλα είναι μαλακά, χωρις σκληρά σημεία, ενίσχυση, μπαλένα κτλ ωστε το στήθος να μην υποφέρει και να μην σε κάνει να νιώθεις την ανάγκη να το βγάλεις μόλις επιστρέψεις στο σπίτι.
Σχεδιάζονται και κατασκευάζονται στην Ελλάδα. Και πιο συγκεκριμένα στην Θεσσαλονίκη. Αυτό μας επιτρέπει να υποστηρίξουμε την ελληνική κυκλική οικονομία και να δημιουργήσουμε μια κοινότητα για όσους εκτιμούν και στηρίζουν την τοπική αγορά.
Η Oratia ξεχωρίζει από άλλα προϊόντα στην αγορά λόγω της ακλόνητης δέσμευσής της για ποιότητα, βιολογική πιστοποίηση, βιώσιμες πρακτικές, ηθική εργασία, καινοτομία, τοπική παραγωγή και περιορισμένο περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Η επιλογή της Oratia σημαίνει όχι μόνο να βιώνεις την άνεση των προϊόντων μας αλλά και να συμμετέχεις ενεργά σε έναν βιώσιμο και οικολογικό τρόπο ζωής.
Ποιες είναι οι βασικές αξίες και αρχές για την επιλογή των υλικών και τον σχεδιασμό των εσωρουχών Oratia;
Η επιλογή των υλικών και ο σχεδιασμός των εσωρούχων Oratia καθοδηγούνται από ένα σύνολο βασικών αξιών και αρχών που δίνουν προτεραιότητα στη βιωσιμότητα, την άνεση και την ποιότητα.
Τα οργανικά υλικά, οι οικολογικές βαφές και τα ελάχιστα απόβλητα χαρακτηρίζουν την βιωσιμότητας μας. Η άνεση επίσης είναι ο πυρήνας του σχεδιασμού μας. Τα σχέδιά μας είναι κατασκευασμένα με γνώμονα την άνεση του χρήστη, συμπεριλαμβανομένων χαρακτηριστικών όπως η απρόσκοπτη ραφή και η προσαρμοσμένη εφαρμογή.
Δίνουμε προσοχή στην λεπτομέρεια και την ανθεκτικότητα. Με την τήρηση αυτών των αρχών, δημιουργούμε εσώρουχα από οργανικό βαμβάκι που είναι άνετα και υψηλής ποιότητας.
Ποιο είναι το ενδιαφέρον της αγοράς για τα προϊόντα σας; Υπάρχει η εξωστρέφεια στα πλάνα σας;
Το ενδιαφέρον της αγοράς για τα προϊόντα της Oratia αυξάνεται σταθερά.
Γίναμε μάρτυρες αυξανόμενου ενδιαφέροντος και υποστήριξης από καταναλωτές στην Ελλάδα που αναζητούν οικολογικές και βιολογικές επιλογές εσωρούχων. Πολλά άτομα συνειδητοποιούν περισσότερο τα οφέλη για το περιβάλλον και την υγεία από την επιλογή τέτοιων προϊόντων.
Τα σχόλια και οι μαρτυρίες των πελατών ήταν συντριπτικά θετικά, γεγονός που συνέβαλε στη φήμη και την απήχηση της επωνυμίας μας.
Τα επόμενα χρόνια, η Oratia σχεδιάζει να επεκτείνει την εμβέλειά της πέρα από την Ελλάδα και στην Ευρώπη αλλά και πέρα από αυτήν.
Θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε την παρουσία μας στο διαδίκτυο, καθιστώντας τα προϊόντα μας προσβάσιμα σε παγκόσμιο κοινό μέσω των πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου και του ιστότοπού μας.
Δεσμευόμαστε να συμμετέχουμε ενεργά σε πρωτοβουλίες βιωσιμότητας, σε συνεργασία με οργανισμούς και κοινότητες για την προώθηση βιώσιμων πρακτικών γεωργίας και κλωστοϋφαντουργίας.
Τα σχέδιά μας για την εξωστρέφεια αντικατοπτρίζουν τη δέσμευσή μας να διαδώσουμε το μήνυμα της βιώσιμης και φιλικής προς το περιβάλλον μόδας πέρα από την Ελλάδα και στις διεθνείς αγορές, διατηρώντας παράλληλα την αφοσίωσή μας στην ποιότητα και τη βιωσιμότητα.
Πόσο εύκολο είναι να ιδρύσει κάποιος μία βιοτεχνία εσωρούχων στην Ελλάδα; Τι θα συμβουλεύατε κάποιον που θέλει να μπει στον κλάδο σας;
Η ίδρυση επιχείρησης εσωρούχων στην Ελλάδα, όπως και η έναρξη οποιασδήποτε μονάδας παραγωγής, μπορεί να είναι μια πολύπλοκη διαδικασία που περιλαμβάνει διάφορες σκέψεις και προκλήσεις.
Η αλυσίδα εφοδιασμού αλλά και το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό είναι από τα πιο δύσκολα σημεία.
Για κάποιον που θα ήθελε να μπει στον κλάδο θα συμβούλευα να κάνει μια πολύ καλή έρευνα αγοράς. Να προσδιορίσει τι θα τον κάνει να ξεχωρίσει. Να επενδύσει στο μάρκετινγκ. Να δώσει προτεραιότητα στην ποιότητα τόσο στα υλικά όσο και στις διαδικασίες παραγωγής. Να κάνει όσο γίνεται καλύτερο οικονομικό σχεδιασμό. Και τέλος, να μην σταματήσει ποτέ να μαθαίνει και να εξελίσσεται.
Πώς συμβάλλει η Oratia στην προώθηση της βιωσιμότητας και της φιλικής προς το περιβάλλον παραγωγής;
Η Oratia δεσμεύεται στην προώθηση της βιωσιμότητας και της φιλικής προς το περιβάλλον παραγωγής.
Είμαστε περήφανοι για το βαμβάκι μας, καθώς καλλιεργείτε χωρίς την χρήση συνθετικών φυτοφαρμάκων, τοξικών χημικών ή λιπασμάτων. Είναι πιστοποιημένο για τα παγκόσμια βιολογικά κλωστοϋφαντουργικά πρότυπα (GOTS), που εγγυάται ότι πληροί τα υψηλότερα πρότυπα βιολογικής ποιότητας. Αυτή η πιστοποίηση αποτελεί απόδειξη της δέσμευσής μας για την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και την ευημερία των καταναλωτών.
Χρησιμοποιούμε φιλικές προς το περιβάλλον διαδικασίες παραγωγής που ελαχιστοποιούν τη χρήση επιβλαβών χημικών ουσιών και μειώνουν τα απόβλητα. Αυτό σημαίνει ότι τα προϊόντα μας έχουν μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα σε σύγκριση με τα συμβατικά εσώρουχα.
Εξασφαλίζουμε δίκαιους μισθούς και ασφαλείς συνθήκες εργασίας για τους τεχνίτες που κατασκευάζουν τα προϊόντα μας. Αυτή η δέσμευση για ηθικές πρακτικές εργασίας ευθυγραμμίζεται με τις αξίες μας περί δικαιοσύνης και σεβασμού προς όλους τους εμπλεκόμενους στην αλυσίδα εφοδιασμού μας.
Η Oratia επιδιώκει συνεχώς την καινοτομία στις βιώσιμες πρακτικές ένδυσης. Είτε πρόκειται για τις φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις συσκευασίας είτε για την εξερεύνηση νέων τρόπων κατασκευής και παραγωγής, είμαστε αφοσιωμένοι στο να ξεπεράσουμε τα όρια του δυνατού με οικολογικό τρόπο.
Δίνουμε προτεραιότητα στη μείωση των απορριμμάτων, της κατανάλωσης ενέργειας και της χρήσης νερού στις παραγωγικές μας διαδικασίες. Επιλέγοντας τα προϊόντα Oratia, οι καταναλωτές συμβάλλουν σε μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Με την τήρηση αυτών των αρχών και πρακτικών, η Oratia προωθεί ενεργά τη βιωσιμότητα και τη φιλική προς το περιβάλλον παραγωγή, με στόχο να ελαχιστοποιήσει τις οικολογικές επιπτώσεις της, ενώ προσφέρει στους καταναλωτές επιλογές εσωρούχων υψηλής ποιότητας, με οικολογική συνείδηση.
Κλείνοντας, θα ήθελα να μοιραστείτε μαζί μας κάποιες τελευταίες σκέψεις σας σχετικά με το μέλλον του brand.
Καθώς κοιτάω το μέλλον της Oratia, πολλές βασικές σκέψεις έρχονται στο μυαλό μου. Η ακλόνητη δέσμευση της Oratia για βιωσιμότητα θα παραμείνει στον πυρήνα της ταυτότητάς της.
Η Oratia θα συνεχίσει να καινοτομεί όσον αφορά τα υλικά, τις τεχνικές παραγωγής και τις προσφορές προϊόντων. Η επέκταση του brand πέρα από την Ελλάδα σε περιφερειακές και διεθνείς αγορές θα προωθήσει περαιτέρω την οικολογική μόδα και θα επιτρέψει σε περισσότερους καταναλωτές να αγκαλιάσουν βιώσιμα και άνετα ελληνικά εσώρουχα.
Πάνω απ’ όλα, η Oratia θα προσπαθήσει να είναι καταλύτης για θετικές αλλαγές στην ελληνική βιομηχανία μόδας, εμπνέοντας άλλες μάρκες να υιοθετήσουν βιώσιμες πρακτικές και ενθαρρύνοντας τους καταναλωτές να κάνουν προσεκτικές επιλογές για ένα πιο πράσινο μέλλον.
Το ταξίδι της Oratia είναι ένα ταξίδι συνεχούς ανάπτυξης, μάθησης και προόδου. Το όραμα μου για το μέλλον είναι φωτεινό, χτισμένο στα θεμέλια της προώθησης της βιωσιμότητας, της άνεσης και της ποιότητας σε κάθε βελονιά. Καθώς οι καταναλωτές εκτιμούν ολοένα και περισσότερο τις φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές, η Oratia βρίσκεται σε καλή θέση για να πρωτοστατήσει σε βιώσιμο τρόπο και να συμβάλει σε έναν κόσμο καλύτερο για τον ίδιο του τον εαυτό και πιο συνειδητοποιημένο για το περιβάλλον.
Βρες τα εσώρουχα Oratia εδώ: https://oratiashop.com/
Διάβασε ακόμη: Ιωάννης Κούλουρης: Ο Best TrendSetter της 33ης Εβδομάδας Μόδας της Αθήνας
Ακολούθησε το makeyourway.gr στο Google News