Ρεπορτάζ

Γνωρίζουμε το Black Friday αλλά αγνοούμε το Γαλάζιο Σάββατο

γαλάζιο σάββατο

Δες γιατί οι Έλληνες καταναλωτές δεν το στηρίζουν – και τι χρειάζεται για να αλλάξει αυτό!

Στην εποχή των μεγάλων εμπορικών δράσεων, όπως είναι το Black Friday, η πρωτοβουλία Μικροί Έλληνες Παραγωγοί παρουσιάζει μία ξεχωριστή ενέργεια: το Γαλάζιο Σάββατο. Για 4η συνεχόμενη χρονιά, αυτή η ημέρα, η οποία ακολουθεί το Black Friday, στοχεύει στη στήριξη των ελληνικών προϊόντων και των μικρών επιχειρήσεων της χώρας.

Μικροί Έλληνες Παραγωγοί και Γαλάζιο Σάββατο

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Πρωτεργάτες της συγκεκριμένης δράσης είναι οι Μικροί Έλληνες Παραγωγοί. Ποιοι είναι όμως και τι πρεσβεύουν; Πώς εντάσσεται κάποιος σε αυτούς;

Οι «Μικροί Έλληνες Παραγωγοί» είναι μια πρωτοβουλία μικρών ελληνικών παραγωγικών επιχειρήσεων που έχει ως σκοπό την ανάδειξη και προστασία της ελληνικότητας και ποιότητας των προϊόντων που παράγουν μικρές, κυρίως οικογενειακές επιχειρήσεις από όλη την Ελλάδα.

Ένας αναγνωρισμένος «Μικρός Έλληνας Παραγωγός» είναι μια μικρής κλίμακας, συχνά οικογενειακή, παραγωγική – μεταποιητική επιχείρηση που έχει επιλέξει παρά τις αντιξοότητες να διατηρεί τη φορολογική και επιχειρηματική έδρα της στην Ελλάδα, να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, να παράγει ελληνικά προϊόντα υψηλής ποιότητας και ασφάλειας, να απασχολεί έως 10 άτομα προσωπικό και ο ετήσιος κύκλος πωλήσεων να μην υπερβαίνει τις 500.000 ευρώ ή τα 2.000.000 ευρώ για συγκεκριμένες δραστηριότητες που αναφέρονται στον Κανονισμό.

Η πρωτοβουλία «Μικροί Έλληνες Παραγωγοί» αξιολογεί και αναγνωρίζει τις επιχειρήσεις εκείνες που τηρούν τα παραπάνω κριτήρια και αποδίδει το ανάλογο σήμα, ώστε τα προϊόντα να το φέρουν ως αναγνωριστικό σήμα, προκειμένου οι έμποροι και οι καταναλωτές που επιθυμούν να στηρίξουν την μικρή ελληνική παραγωγική επιχειρηματικότητα να μπορούν να τα εντοπίζουν εύκολα και να τα επιλέγουν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσω της απονομής του σήματος «Μικροί Έλληνες Παραγωγοί» οι μικροί παραγωγοί προστατεύονται από προϊόντα τα οποία δεν είναι ελληνικά αλλά «βαπτίζονται» ελληνικά ή παραπλανούν τους καταναλωτές σε σχέση με την προέλευσή τους.

Περισσότερα για την πρωτοβουλία εδώ

Γαλάζιο Σάββατο

Επίσημα συστάθηκε το 2020 με το ενδιαφέρον για συμμετοχή στη δράση να έχει ανεβεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια κυρίως από παντοπωλεία, delicatessen και eshop ιδίως σε αυτά που η παρουσία των ελληνικών προϊόντων είναι έντονη στα ράφια τους. Παραδοσιακά γιορτάζεται μία ημέρα μετά το Black Friday. Συνεπώς, φέτος θα διοργανωθεί το Σάββατο 30 Νοεμβρίου.

Η αφίσα για το Γαλάζιο Σάββατο

Πως μπορείς να συμμετέχεις κι εσύ στο Γαλάζιο Σάββατο; Εδώ αναλυτικά

Ναι στο Γαλάζιο Σάββατο από το ελληνικό καταναλωτικό κοινό αλλά υπό προϋποθέσεις…

Σε πρόσφατο ρεπορτάζ που διεξήχθη στο κέντρο της Αθήνας ρωτήσαμε δέκα άτομα ηλικίας 18-60 ετών σχετικά με τις αγοραστικές τους συνήθειες, τη Black Friday και την αντίληψή τους για το Γαλάζιο Σάββατο. Όλοι οι συμμετέχοντες γνώριζαν για το Black Friday, ωστόσο, σχεδόν κανείς δεν ψωνίζει κατά τη διάρκεια αυτής της ημέρας. Όταν η συζήτηση στράφηκε στο Γαλάζιο Σάββατο, κανένας από τους ερωτηθέντες δεν είχε ακούσει για αυτήν την πρωτοβουλία. Παρ’ όλα αυτά, εξέφρασαν ενδιαφέρον να συμμετάσχουν υπό προϋποθέσεις. Συγκεκριμένα ανέφεραν ότι αν υπήρχαν κίνητρα όπως προσφορές γνωριμίας και μεγάλες εκπτώσεις θα το σκεφτόντουσαν σοβαρά.

Σε ερώτησή μας αν στην καθημερινότητά τους επιλέγουν ελληνικά προϊόντα που παράγονται ή μεταποιούνται στην Ελλάδα οι περισσότεροι απάντησαν θετικά, με τις γυναίκες που συμμετείχαν στο ρεπορτάζ να δηλώνουν ότι προτιμούν καλλυντικά ελληνικής προέλευσης, τα οποία παράγονται με φυσικά συστατικά καθώς, επίσης ενδύματα και υποδήματα που σχεδιάζονται στην Ελλάδα. Από την άλλη οι άνδρες που συμμετείχαν έδειξαν μεγαλύτερη προτίμηση σε τρόφιμα, αλκοολούχα ποτά και προϊόντα ανδρικής περιποίησης.

Ανάγκη για ιδιωτικές και πολιτικές δράσεις

Οι συμμετέχοντες στο ρεπορτάζ μας συμφώνησαν ότι οι ελληνικές εταιρείες, μικρές και μεγάλες, πρέπει να κάνουν ενέργειες για να καλλιεργηθεί η νοοτροπία στήριξης των ελληνικών προϊόντων. Ωστόσο, επισήμαναν ότι η έλλειψη δράσεων από την πολιτεία είναι το βασικό πρόβλημα. Ανέφεραν παραδείγματα χωρών όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Ισπανία, όπου οι πολίτες έχουν εκπαιδευτεί να στηρίζουν τα εγχώρια προϊόντα, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη της χώρας τους.

Ο Στέφανος Κασσελάκης στα γραφεία του στον Ταύρο

Ενόψει του Γαλάζιου Σαββάτου συναντηθήκαμε με τον πρώην Προέδρο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και νυν του Κινήματος Δημοκρατίας, Στέφανο Κασσελάκη, και σε ερωτήσεις μας σχετικά με το αν θεωρεί ότι η δράση αυτή μπορεί να πάρει πολιτική μορφή ή στάση, ο ίδιος ανέφερε ότι η εκπαίδευση των Ελλήνων καταναλωτών έχει άμεση σχέση με τον πολιτισμό τους, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για μια βαθύτερη αλλαγή στη νοοτροπία των πολιτών.

Δες αναλυτικά όλα όσα απάντησε εδώ

Εμπόδια από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις λόγω…τζίρου

Σε πρόσφατη συζήτησή μας με ένα υψηλόβαθμο στέλεχος μικρομεσαίας επιχείρησης – το όνομά του δεν θα αναφερθεί λόγω επιθυμίας του ίδιου – σχετικά με τα παραπάνω καθώς κι αν πρέπει ως μεγαλύτερες εταιρείες να ανοίξουν διάλογο με την πρωτοβουλία εφόσον ως εταιρεία έχουν παρόμοια φιλοσοφία, λάβαμε μια απρόσμενα αρνητική απάντηση. Αρνήθηκε να στηρίξει τέτοιες δραστηριότητες λόγω διαφοράς…τζίρου, επισημαίνοντας ότι δεν επιθυμεί επαφές με πρωτοβουλίες για την ενδυνάμωση των ελληνικών προϊόντων επειδή διαφέρουν στα οικονομικά τους. Αυτή η στάση μας εντυπωσίασε αρνητικά, καθώς αναδεικνύει την ανάγκη για αλλαγής νοοτροπίας σε όλα τα επίπεδα του ελληνικού επιχειρηματικού κόσμου, όχι μόνο των πολιτών.

Πώς το καταναλωτικό κοινό της χώρας θα αγκαλιάσει τα εγχώρια προϊόντα σύμφωνα με απαντήσεις του ίδιου

Σε ερωτήσεις μας προς το καταναλωτικό κοινό σχετικά με το τι περιμένουν από τις ελληνικές εταιρείες για να στηρίζουν περισσότερο τα προϊόντα τους, όχι μόνο μία εμπορική ημέρα, όπως το Γαλάζιο Σάββατο αλλά γενικότερα στην καθημερινότητά τους, το ίδιο επισήμανε το κομμάτι της επικοινωνίας με την ενισχυμένη και ορθή digital παρουσία να έρχεται υψηλά στις προτιμήσεις τους ως κατάλληλο κανάλι επικοινωνίας και με την εκπαίδευση μέσω ημερίδων σε σχολεία και πανεπιστήμια να ακολουθεί. Συνεπώς βλέπουμε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για στήριξη των ελληνικών προϊόντων, αλλά απαιτούνται συντονισμένες δράσεις για την ενίσχυση αυτής της νοοτροπίας. Το κλειδί για να επιτευχθεί αυτό είναι η ανάπτυξη μιας ευρύτερης στρατηγικής που να στηρίζεται τόσο από πρωτοβουλίες του επιχειρηματικού κύκλου όσο και από ενέργειες σε οικονομικό και πολιτισμικό επίπεδο από την πολιτεία. Με την πολιτεία να παίζει τον πιο καθοριστικό ρόλο σε αυτό και να μην είναι απλά ένας υποστηρικτής αυτής.

Κλείνοντας, να πούμε ότι η στήριξη των ελληνικών προϊόντων είναι αρκετά κρίσιμη για την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και την προώθηση της ελληνικής κουλτούρας. Σε προτρέπουμε λοιπόν να συμμετάσχεις στο Γαλάζιο Σάββατο και να επιλέγεις πιο συχνά ελληνικά προϊόντα στην καθημερινότητά σου, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη και ευημερία της χώρας μας.

Ρεπορτάζ: Ελευθερία Κατσαφάρου, Κωνσταντίνα Φιλιπποπούλου

Κείμενο: Ελευθερία Κατσαφάρου

Διάβασε ακόμη:

Βιομηχανία Ζυμαρικών ΗΛΙΟΣ: Ενισχύεται σημαντικά η θέση της στην αγορά

Mediterra S.A: Η “ambassador” της μαστίχας Χίου και η συμβολή της στην τοπική κοινωνία και οικονομία

Αγρότης της Χρονιάς 2025: Έρχεται το Δεκέμβριο

Ακολούθησε το makeyourway.gr στο Google News