chrisomelo
Πρόσωπα

Η συνάντηση μας με τον ιδρυτή των μελιστάλαχτων προϊόντων του Χρυσόμελο, Γιάννη Ταμπάρη

Μία συνάντηση με τον ιδρυτή των μελιστάλαχτων προϊόντων του Χρυσόμελο, Γιάννη Ταμπάρη δεν θα μπορούσε να μην έχει ενδιαφέρον. Ο Γιάννης είναι από εκείνους τους νέους επιχειρηματίες που με πολλή αγάπη και πολύ μεράκι καταφέρνουν το δύσκολο -και ίσως ακατόρθωτο σε μόλις 4 χρόνια- να το κάνουν επιτεύξιμο. Μέσα από την πολύωρη συζήτηση μας, έμαθα πώς προέκυψε η ενασχόληση του με τη μελισσοκομεία και πότε ίδρυσε την εταιρεία Χρυσόμελο, για την ποικιλία των μελιών του, για το αν συνάντησε δυσκολίες μέσα στη κρίση, αλλά και για το επιχειρείν του στην εγχώρια και ξένη αγορά.

Πώς προέκυψε η ενασχόλησή σου με τη μελισσοκομεία και πότε ίδρυσες την εταιρεία “Χρυσόμελο”;

Τη μελισσοκομεία την είχαμε σαν χόμπι, ξεκινήσαμε επειδή μας άρεσε και σαν ανήσυχοι άνθρωποι που είμαστε μας άρεσαν οι αποδράσεις στη φύση. Λόγω της επιβράβευσης που παίρναμε από τους δικούς μας ανθρώπους για τα μέλια μας μεγάλωναν τα θέλω μας κι έτσι σκεφτήκαμε να ασχοληθούμε πιο επαγγελματικά με το χώρο. Είχαμε άλλες δουλειές, εγώ βρισκόμουν στην δημοτική αστυνομία στην Αθήνα, η γυναίκα μου ήταν στα προγράμματα με τις συμβάσεις στα νοσοκομεία η οποία στη συνέχεια έμεινε άνεργη και πήραμε την απόφαση να πάρω εγώ άνευ αποδοχών από τη δουλειά, ώστε να μπορέσουμε να πάμε στη Καλαμάτα και να είμαστε σε άμεση επαφή με τη φύση και τα μελισσοκομεία.

Μετά από 2 μήνες που εγκρίθηκε η άνευ αποδοχών και αφού φτάνουμε στη Καλαμάτα, μαθαίνουμε ότι καταργήθηκε η δημοτική αστυνομία αλλά αυτό δεν μας φόβισε αν και θεωρήσαμε πως ήταν αδικία από την άποψη, ότι μπήκαν κάποιοι υπάλληλοι σε ένα τσουβάλι δουλεύουν-δεν δουλεύουν, έπρεπε να γινόταν μία αξιολόγηση για να κρίνουν τους καλούς από τους κακούς στη δουλειά. Αφού, πεισμώσαμε και πήραμε την απόφαση να προχωρήσουμε επαγγελματικά την μελισσοκομεία. 

Το «Χρυσόμελο» ιδρύθηκε το 2014, το επενδύσαμε σε ένα τυποποιητήριο μελιού μικρομεσαίας κατηγορίας στου Ρέντη, λόγω του Πειραιά αφού εκεί βρίσκονται οι περισσότερες μεταφορικές εταιρείες καθώς θα μας διευκόλυνε στην εμπορική δραστηριότητα και στην διανομή των προϊόντων.

Ποιά είναι η ποικιλία των μελιών που παράγετε;

Γενικά έχουμε παράξει πολλούς κωδικούς, αυτούς όμως που έχουμε στάνταρ και τρέχουμε στην αγορά είναι επτά ποικιλίες: Το θυμαρίσιο, η βελανιδιά, το μέλι ασφάκας, το μέλι ερείκης, το μέλι πορτοκαλιάς, το ανθόμελο και έχουμε κάνει δύο προσμίξεις: το μέλι άνθεων με αμύγδαλο που το προμηθεύουν περισσότερο οι τουρίστες της χώρας μας και το θυμαρίσιο με μύρτιλο.

Γενικά όμως δεν το έχουμε όλη την χρονιά και κάθε χρονιά, αυτό πηγαίνει ανάλογα με την παραγωγή μας.

Ποιός ήταν ο μεγαλύτερος σου στόχος όταν ίδρυσες την εταιρεία;

Ήταν να δω τα προϊόντα μου στο ράφι, δηλαδή να νιώσω την εμπιστοσύνη κάποιου στα προϊόντα μου.

Ίδρυσες την εταιρεία εν καιρώ οικονομικής κρίσης και υπερφορολόγησης αυτό στάθηκε εμπόδιο στους αρχικούς σου στόχους;

Όχι, ήμασταν από τους τυχερούς διότι επενδύσαμε ήδη κάποια πράγματα προ κρίσης. Σκέψου, όταν άφησα το δημόσιο κάποιοι με έλεγαν τρελό, ξέρεις φαινόταν ξένο για την ελληνική νοοτροπία κάποιος να αφήσει το δημόσιο και να πάει να ασχοληθεί με τον πρωτογενή τομέα ή με το εμπόριο. Η οικονομική κρίση είναι ένα κίνητρο, μία πρόκληση στο δύσκολο.

Θεωρώ πως από τη στιγμή που επιχειρήσαμε και μπορέσαμε να το βάλουμε σε ένα καλούπι, και το σπρώξαμε με προσωπική εργασία δείχνει να ‘ναι πετυχημένο μέσα στη κρίση, θεωρώ όταν περάσει η οικονομική κρίση, πιστεύω όταν υπάρχει μία περίοδο παρακμής κάποια στιγμή  μετά θα ‘ρθει και η ακμή, θεωρώ ότι δεν μας φοβίζει τίποτα. 

Ποιά θεωρείς ότι είναι τα 3 μυστικά της επιτυχίας ενός επιχειρηματία;

Επιμονή. Υπομονή. Δημιουργικότητα.


Τι έχετε καταφέρει με τη “Χρυσόμελο” μέχρι σήμερα;

Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε περίπου σε 200 σημεία στην εγχώρια αγορά, έχουμε κάνει μεγάλες συνεργασίες με τα ξενοδοχεία, Μ. Βρετάννια, το Χίλτον, το αεροδρόμιο στον Ελ.Βενιζέλος και από εξαγωγές είμαστε σε 15 χώρες, με ναυραρχίδα μας την απαιτητική αγορά της Ιαπωνίας που έιχαμε και το πρόσφατο ταξίδι μας.


Ποιές είναι οι εμπειρίες που εισέπραξες απ’αυτό το ταξίδι; Αληθεύει, το γεγονός ότι η ζήτηση των ελληνικών προϊόντων στις χώρες της Ασίας αυξάνεται χρόνο με το χρόνο;

Άλλος κόσμος, τελείως διαφορετικός από την ελληνική πραγματικότητα.

Είχε πάρα πολλά καλά πράγματα όσων αφορά, την παιδεία, την νοοτροπία και την καθαριότητα, βέβαια είχε και μερικά αρνητικά όπως συμβαίνει σε κάθε μέρος του πλανήτη. Ωστόσο, στο θέμα της επιχειρηματικότητας έχει πολύ δύσκολη αγορά για να μπεις, αλλά αισθανόμαστε πολύ τυχεροί που βρήκαμε την Helios Greek Products και μας εμπιστεύτηκε και μας έβαλε στην ιαπωνική αγορά. Ένας Έλληνας επιχειρηματίας χωρίς κάποιο σύνδεσμο εκεί δεν μπορεί να μπει στην αγορά, δεν υπάρχει εμπιστοσύνη. Υπάρχει τρομερή εξέλιξη για τα ελληνικά προϊόντα, τα ελληνικά προϊόντα μπορούν να σταθούν από θέμα ποιότητας.

Εμείς στο διεθνές φεστιβάλ μελιού που ήμασταν η μοναδική ελληνική συμμετοχή, βγήκαμε νούμερο 1 σε B2C πωλήσεις, ο κόσμος ερχότανε και ενθουσιαζόταν με την γευσιγνωσία των προϊόντων μας και παράλληλα τα αγόραζε.

Τι επιδιώκετε για το μέλλον της “Χρυσόμελο”;

Πάντα όταν πετυχαίνουμε ένα στόχο θέλουμε να πάμε σε έναν μεγαλύτερο. Καταρχάς, θα επενδύσουμε χρόνο, marketing, και πολύ μεγάλη προσπάθεια ώστε να γίνουμε νούμερο 1 εταιρεία στην Ιαπωνία στο χώρο του μελιού, δηλαδή να ξεπεράσουμε το Manuka σαν brand, να μπούμε και σε άλλες αγορές.

Θέλουμε όταν μπαίνουμε σε μία αγορά, να παίρνουμε μερίδιο από αυτήν και να γινόμαστε καλύτεροι ώστε να ανεβαίνουμε κάθε φορά και πιο ψηλά.

Το Make Your Way δεν θα μπορούσε να αμφισβητήσει τη προσπάθεια του Γιάννη Ταμπάρη για ένα δυνατό προϊόν, αφού δοκίμασε τα μελιστάλακτα προϊόντα του και κατάλαβε αμέσως την ποιότητα που κρύβουν.

Άλλωστε για εμένα (και για τους περισσότερους θεωρώ) το μέλι είναι αναμνήσεις από τα γλυκά της γιαγιάς και της μαμάς, κι ότι λοιπόν είναι ανάμνηση, θέλω η ποιότητα του να φτάνει την αγάπη των πιο γλυκών στιγμών μας. 

Ακολούθησε το makeyourway.gr στο Google News