πέπλης-συνέντευξη-agrofigs
Πρόσωπα

Λ.Πέπλης, AgroFigs: «Να καταφέρουμε να δώσουμε ένα μήνυμα στους νέους πως το να γυρίσεις πίσω(στο τόπο σου), δεν είναι step-back για σένα αλλά άλματα εξέλιξης για τον τόπο μας.»

Ο Λεωνίδας Πέπλης, Sales Marketing Executive, της νεοσύστατης AgroFigs μιλάει στο makeyourway.gr για τα ευβοϊκά προϊόντα της εταιρείας. Εκλεπτυσμένα, καινοτόμα και άκρως υγιή προϊόντα με βάση τα αποξηραμένα σύκα, που παράγονται και συσκευάζονται στο βόρειο τμήμα του γαστρονομικά πλούσιου νησιού της Εύβοιας, στην Ιστιαία.

Ας κάνουμε μία εισαγωγή για να μάθουμε λίγα πράγματα για εσένα και το brand. Πως προέκυψε η ενασχόληση σου με τον πρωτογενή τομέα; Πότε γεννήθηκε η AgroFigs;

Ήταν εντελώς τυχαία για να είμαι ειλικρινής. Τότε ακόμα δούλευα με κάποιες εταιρείες στην Αθήνα, όταν με σύστησαν στον κ. Παναγιώτου (Owner/CEO της Agrofigs). Είναι ένας νέος επιχειρηματίας με όραμα και τεράστιο πάθος γύρω από τα σύκα της Βόρειας Εύβοιας και κάναμε connect από την πρώτη στιγμή. Με εμπιστεύτηκε πάνω στο κομμάτι του Marketing, δίχως να με περιορίσει και νομίζω πως αυτό το κλίμα ήταν και ο λόγος που αποφάσισα να επιστρέψω στην Εύβοια και να ασχοληθώ Full Time με τον πρωτογενή τομέα. Έχουμε φανταστικά προϊόντα και δεν μιλάω μόνο για την Εύβοια, αλλά γενικότερα για την χώρα μας, που είναι κρίμα να μην ασχολούνται πολλές εταιρίες με την προώθηση τους. Η εταιρία ιδρύθηκε πέρυσι. Βέβαια ο κύριος Παναγιώτου είναι χρόνια στον χώρο.

figs

Μίλησε μου για τα προϊόντα που παράγετε. Πόσους κωδικούς διαθέτετε αυτή τη στιγμή στην αγορά;

Η βάση σε όλα είναι τα αποξηραμένα σύκα της Βόρειας Εύβοιας. Βέβαια, πλέον έχουμε ξεφύγει θεωρώ καθώς από το πάθος μας δεν σταματάμε να βρίσκουμε νέους “γάμους” για το πολυπόθητο μας σύκο καθώς το έχουμε παντρέψει με πολλές γεύσεις σε διάφορες μορφές. Έχουμε δημιουργήσει μαρμελάδες, chutney, μπουκιές σύκου, τσιπς, ενεργειακές μπάρες, παστέλι, σουτζούκι και απ’ όσο καταλαβαίνεις σταματημό δεν έχει. Είμαστε σε μια μόνιμη εγρήγορση για το πόσα πράγματα μπορούμε να κάνουμε με το προϊόν μας. Βέβαια πάντα με προσοχή και μεράκι, γιατί έχει μεγάλη διαφορά το να φτιάξεις κάτι για να βγει απλά στην αγορά από το να παρουσιάσεις κάτι άριστο στον κόσμο. Το αγαπημένο μου βέβαια να πω πως είναι τα Fig Bites με σοκολάτα.

Γιατί θεωρείς ότι αξίζει να εντάξουμε στην καθημερινότητά μας το σύκο και τα προϊόντα που προκύπτουν από αυτό;

Εδώ θέλουμε χρόνο και ένα άρθρο μόνο γι’ αυτή την ερώτηση αλλά θα προσπαθήσω να το θέσω όσο πιο γρήγορα και απλά μπορώ. Το Σύκο είναι εδώ και τουλάχιστον 3000 χρόνια βασικό συστατικό της ανθρώπινης διατροφής. Για τους αρχαίους πολιτισμούς της Μεσογείου, το σύκο αποτελούσε είδος πρώτης ανάγκης. Σήμερα έχει θεωρηθεί μια υπερτροφή καθώς περιέχει μια ποικιλία θρεπτικών συστατικών, όπως κάλιο, ασβέστιο, χαλκό, μαγνήσιο, σίδηρο, φώσφορο, μαγγάνιο και βιταμίνες Α, Β1, Β2, Κ και Β6. Σκέψου πως μισό φλιτζάνι σύκα ισοδυναμεί με τόσο ασβέστιο όσο περιέχεται σε μισό φλιτζάνι γάλα. Προσωπικά έχω προσθέσει σύκα στην καθημερινή μου διατροφή για περισσότερη ενέργεια.

Περιέγραψέ μου μια καθημερινή ημέρα στο συσκευαστήριο.

Για τον καθένα είναι μια διαφορετική κατάσταση και πραγματικότητα. Από τους ανθρώπους που δουλεύουν στην παραλαβή, στις γυναίκες του συσκευαστηρίου και όσους βρισκόμαστε στα γραφεία έχουμε μια πολύ διαφορετική ρουτίνα η οποία, όμως, είναι αλληλένδετη. Επίσης, εξαρτάται από την περίοδο. Τον Αύγουστο που ξεκινούν οι παραλαβές μέχρι και τουλάχιστον τον Φεβρουάριο είμαστε από νωρίς τα χαράματα για να επιβλέπουμε την ποιότητα των σύκων που φέρνουν οι παραγωγοί. Παράλληλα φροντίζουμε να τηρούνται όλα τα μέτρα και οι σωστές διαδικασίες στο συσκευαστήριο μας μέχρι να φύγουν οι παραγγελίες. Στο δικό μου κομμάτι μέσα σε όλα πέφτει και το Marketing, όπου κάθε ιδέα μετά από συζήτηση και αρκετό brainstorming φτάνει στα μάτια του κοινού.

agrofigs

Η Εύβοια είναι από τα νησιά που μέρα με την μέρα μας εκπλήσσουν επιχειρηματικά και γαστρονομικά. Υπάρχουν σήμερα νέοι στο νησί που έφυγαν για να σπουδάσουν και επέστρεψαν πίσω για να επενδύσουν τις γνώσεις τους στο τόπο γέννησής τους;

Χρόνο με τον χρόνο πιστεύω ότι όλο και περισσότεροι νέοι επιστρέφουν στην Βόρεια Εύβοια. Το μεγάλο στοίχημα είναι ο τόπος μας να χτίσει της βάσεις υποδοχής γύρω από τον εργασιακό τομέα έτσι ώστε να μπορέσει να υποδεχθεί την νέα γενιά. Να καταφέρουμε να δώσουμε ένα μήνυμα στους νέους πως το να γυρίσεις πίσω και να εφαρμόσεις όσα σπούδασες δεν είναι step-back για σένα αλλά άλματα εξέλιξης για τον τόπο μας.

Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού στα προϊόντα σας; Έχετε πελάτες από το εξωτερικό;

Το λατρεύουν το σύκο στο εξωτερικό. Απλά το λατρεύουν. Έχουμε σχέσεις και επαφές με επιχειρήσεις του εξωτερικού που συνεχώς μας υπενθυμίζουν κάτι που ίσως κάποιες φορές ξεχνάμε, το πόσο μοναδικά είναι τα προϊόντα της ελληνικής γης. Η μεγαλύτερη χαρά μας, φυσικά, είναι όταν ανακοινώνουμε ένα νέο προϊόν και το κοινό μας είναι ήδη ενθουσιασμένο λόγω της επιτυχίας των προηγούμενων.

Που μπορεί να βρει κανείς τα προϊόντα σας;

Στο www.agrofigs.gr. Εκεί μπορεί και να τα δει αλλά και να μάθει όλα όσα χρειάζεται γι’ αυτά.

chutney

Σε ποια φάση επιχειρηματικά σας πετυχαίνω αυτή τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε;

Στην δημιουργική μας φάση. Προσπαθούμε να κοιτάξουμε στα μάτια το “τέρας” του Covid-19, το οποίο έφερε πολλές αλλαγές σε όσα γνωρίζαμε στην αγορά και να φροντίσουμε να ξεπεράσουμε τα εμπόδια που έθεσε. Μακάρι σύντομα η κατάσταση που ζήσαμε τον τελευταίο χρόνο να είναι απλά μια ανάμνηση για όλους τους ανθρώπους.

Κλείνοντας, πέρα από το να σε ευχαριστήσω για αυτή την υπέροχη συζήτηση που είχαμε, θα ήθελα να μοιραστείς μαζί μας μια τελευταία σκέψη σου, καθώς και τι θα δούμε από την Agrofigs το επόμενο διάστημα.

Η ευχαρίστηση δική μου Ελευθερία. Χαίρομαι να συνομιλώ με εξίσου ενθουσιώδεις ανθρώπους που επιχειρούν. Τι να περιμένετε, ε; Ξέρουμε πως εμείς περιμένουμε σκληρή δουλειά και αφοσίωση πάνω στην εξέλιξη της εταιρίας μας. Οπότε εσείς μπορείτε να περιμένετε τα αποτελέσματα της σκληρής μας δουλειάς…

Διάβασε ακόμη:

Το 1st Peloponnese Beer Festival… only CRAFT είναι γεγονός!

Μ.Μουρίκη, Μouriki Greek Premium Honey: «Πολύ γρήγορα, κατάφερε να εδραιωθεί και να αποκτήσει το δικό της “μελισσοκομικό προφίλ & ταυτότητα”στην αγορά του μελιού.»